Archief - Wireless probleempje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T-b0

Legacy Member
Dag allemaal,

ik heb zopas een Allnet wireless router (54mbit) en een Allnet pcmcia kaartje gekocht voor thuis wat draadloos internet en dergelijk te hebben.
Nu : die router staat boven op mijn kamer en als ik boven 2 kamers verder ga verzwakt het signaal al sterk. Als ik onder ga is het signaal onmiddellijk weg...
Zijn er nu merken die dat niet/minder hebben want ik ga die router en toebehoren toch wel omruilen. Of is er een manier (versterker/extra routers..) zodat ik onder toch zeker op internet kan? Als ik omruil best alles omruilen in hetzelfde merk of kan ik de pcmcia kaart houden?

graag een beetje uitleg, dank bij voorbaat


ps: onder sluit ik regelmatig de laptop aan op de tv om een xvidje te kijken. ik zou dus graag films ook kunne overzetten via wireless.

JackF

Legacy Member
Vraag es aan je PC-boer of er ook antennes (versterking voor het signaal) te verkrijgen zijn voor dit merk. Deze zijn normaliter niet overdreven duur en hebben goed resultaat.

Wesh

Legacy Member
yep Acces Points (AP) heet dat dacht ik. je plaats er zo eentje op je kamer, trekt een kabeltje van uw router naar dees AP en ge kunt vertrekke denk ik.
ik heb zelf een draadloze router en pcmcia kaartje voor laptop (1 pakket) gekocht bij wallabie in lokeren en da was aan een lekker voordelig prijsje dacht ik (weet ni juist meer hoeveel checkt hun site is. merk is:D-Link DWL-926 Air plus Xtreme G 108 Mbps)
en dat macheert netjes doorheen het huis (signaal blijft excellent)

Apu het aapje

Legacy Member
D-Link routers hebben precies wel de gewoonte van een goed signaal tegeven. Normaal is da 100m indoor 200 outoor. Afgezien van slechte handleidingen emmek daar al weinig slechts over gehoord. Eens ie werkt doet iet et defitg. Bij ons loopt ij nu al 1 jaar straight zonder problemen. Goei marchandise, aanrader !

sincere

Legacy Member
Kheb ook da probleem met een router. Ik heb boven een pc staan met router en beneden een wireles lan kaart in mijn pc. Het signaal is wel echt zwak, in de handleiding staat dat dit ook door verschillende factoren kan komen zoals metaal enz in de muren of plafond. Een spijtige zaak, ik kan de router bijna niet gebruiken want het signaal valt zo vaak weg dat ik er stress van krijg. Kga die ap toch is bekijken maar moet je dan een kabel van je router naar die ap aansluiten? Of kan je ook met die ap wireless gaan?

Wesh

Legacy Member
Zal met een draad moeten (las zoiets in de clickx). Dat zal alleszins toch het beste signaal garanderen.

Costanza

Legacy Member
thuis hebben wij een draadloze modem van linksys en zo extreem ver gaat da signaal ook weer nie...

'k heb ook nog een vraagje over da draadloos internet,
vandaag mijn usb adaptor voor draadloos internet te ontvangen meegenomen naar mijn kot en blijkbaar kan ik hier gewoonweg via 4 verschillende punten internet ontvangen.

is da illegaal wat ik nu doe?
ik veronderstel van nie aangezien het mogenlijk is om die draadloze netwerken te beveiligen met een paswoord...

Squealer

Legacy Member
Costanza zei:
thuis hebben wij een draadloze modem van linksys en zo extreem ver gaat da signaal ook weer nie...

'k heb ook nog een vraagje over da draadloos internet,
vandaag mijn usb adaptor voor draadloos internet te ontvangen meegenomen naar mijn kot en blijkbaar kan ik hier gewoonweg via 4 verschillende punten internet ontvangen.

is da illegaal wat ik nu doe?
ik veronderstel van nie aangezien het mogenlijk is om die draadloze netwerken te beveiligen met een paswoord...

lol , nie van aantrekken. Leecheuuh! ;)
Als uw buren er geen pass ebben opgezet, zijn ze gegarandeerd ook te dom om te achterhalen wie er allemaal via hun netwerk surft, dus ALS het al illegaal is, ge gaat nooit gepakt worden ... :)

Fear

Legacy Member
Als je eerste router-ap ingesteld is , kan je een tweede ap kopen, ergens plaatsen in het huis waar het signaal nog sterk genoeg is, en die instellen als enkel AP.

Met het geen signaal hebben, kan idd liggen aan verschillende factoren. Probeer eens je antennes te draaien naar elkaar, geeft soms een goed resultaat

Wesh

Legacy Member
tis zeker illegaal man. en logisch ook. ale oe zout ge zelf zijn moest er iemand op uw kosten surfen man? ni doen yo.

Costanza

Legacy Member
Wesh zei:
tis zeker illegaal man. en logisch ook. ale oe zout ge zelf zijn moest er iemand op uw kosten surfen man? ni doen yo.

ze zijn daar toch zelf verantwoordelijk voor om da te beveiligen...

Fear

Legacy Member
Wesh zei:
tis zeker illegaal man. en logisch ook. ale oe zout ge zelf zijn moest er iemand op uw kosten surfen man? ni doen yo.

lol wat een zever. Het gebruik van een WEP-WPA code ligt geheel in de handen van de Admin die het netwerk beheert. Het kiezen van een non-security netwerk duidt aan dat derde personen het netwerk mogen betreden.

Dus ook iemand met een laptop bijvoorbeeld.

Kort samengevat, gecodeerd, blijf er af, niet gecodeerd, happy leeching :D

Wesh

Legacy Member
ah ok dan :) happy leeching dan maar indeed :)
kzij dat maar omdat het zeker ni leuk is as ze da bij u doen. en ni iedereen weet hoe ie dat moe beveiligen, but then again, als je zoiets aankoopt moet je je idd maar deftig informeren, dus jah..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan