Archief - Wireless lan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

H@voc_!nc.

Legacy Member
Ik heb nen office 3Com wireless DSL/cable router
Ik zou deze graag als AP gebruiken ipv router (dus cable port open laten en als nen switch gebruiken) DHCP en zo is allemaal uitgeschakeld die wordt door de andere router gedaan...

Maar ik geraak dus via die wireless connectie nie opt net (heb manueel IP ingeveven en als gateway de router die opt net hangt)

hoe kan ik dit regelen?

Mr.Alien

Legacy Member
Heb je bij dns server ook het ip van uwe andere router ingesteld?
Of probeer es om geen manueel if te gebruiken maar laat uwe andere router via dhcp een ip toekennen. Zo is het toch bij mijne D-link wireless router gelukt en werkt perfect.

soepkieke

Legacy Member
oesnel gaan die nu in de praktijk? die draadloze routerkes?

Mr.Alien

Legacy Member
Dit hangt voornamelijk van de mate van ontvangst af. Hoe dichter bij hoe sneller, hoe minder obstakes hoe sneler. Ik heb een 108Mbit wireless lan maar dit haal je enkel wanneer je vlak langs je zender gaat zitten.

Ik heb meestal iets van een 50%-75% wanneer er een of twee muren tussen zit. wanneer ik helemaal aan de andere kant van ons huis op de zolderkamer ga zitten haal ik nog iets van een 30%.

Redney007

Legacy Member
Ik heb zo'n 80% verbinding en heb hier constant 54Mb/s
kgebruik een sweex router en een usb ontvangerke

m'n broer gebruikt ook het draadloos netwerk maar hij heeft slechtere verbinding (11Mb/s), hij zit zo'n 6 meter ofzo verder van de router dan ik

Mr.Alien

Legacy Member
Redney007 zei:
Ik heb zo'n 80% verbinding en heb hier constant 54Mb/s
kgebruik een sweex router en een usb ontvangerke

m'n broer gebruikt ook het draadloos netwerk maar hij heeft slechtere verbinding (11Mb/s), hij zit zo'n 6 meter ofzo verder van de router dan ik

Mbits/s zeker, nie Mbytes/s
als ik Mb/s bedoel ik Mbytes/s

en van theoritische snelheid (die wankaart aangeeft) moet je altijd zo'n 20% overhead van het protocol aftrekken.

-Vipr-

Legacy Member
10mb per seconde kunde echt wel vergeten ze :p

2,5-3 lijkt mij beter

Mr.Alien

Legacy Member
-Vipr- zei:
10mb per seconde kunde echt wel vergeten ze :p

2,5-3 lijkt mij beter

Op een 108Mbit wireless lan?
bij 100% ontvangts (wat wel nooit gehaald wordt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan