Foezjie
Legacy Member
Hey iedereen.
Een tijdje geleden heeft waarschijnlijk mijn grafische kaart het begeven. COD4 spelen resulteerde na een paar minuutjes steeds in een BSOD waarna ik uiteindelijk Windows niet meer normaal kon booten. In veilige modus geraken lukt nog, maar vanaf het opstartscherm (dus ook BIOS laatscherm enzo) zitten er overal gekleurde verticale strepen enzo.
De typische symptomen van een gestorven grafische kaart denk ik dus, maar ik wil gewoon zeker weten omdat er een paar dingen zijn waarvan ik niet weet wat ze betekenen:
als ik dus gewoon mijn pc opstart en niet in veilige modus ga blijft hij steken op een zwart scherm. Als ik daarna de computer nog eens opstart komt hij af met opstartherstel enzo. Als ik dat doe zegt hij dat uiteindelijk de fout zat in "een ongeldige ACL voor D:\Windows\System32\slui.exe. Oude waarde was 0x1f01df, waarde hersteld".
Een google daarover levert niet veel info dus misschien kunnen jullie meer helpen. Zit er mogelijks nog iets mis met windows ook of zou een nieuwe grafische kaart al mijn problemen oplossen?
(Ik post dit op HW ipv Windows aangezien ik toch wel een sterk vermoeden heb dat het de graka is)
Alvast bedankt,
foezjie
Een tijdje geleden heeft waarschijnlijk mijn grafische kaart het begeven. COD4 spelen resulteerde na een paar minuutjes steeds in een BSOD waarna ik uiteindelijk Windows niet meer normaal kon booten. In veilige modus geraken lukt nog, maar vanaf het opstartscherm (dus ook BIOS laatscherm enzo) zitten er overal gekleurde verticale strepen enzo.
De typische symptomen van een gestorven grafische kaart denk ik dus, maar ik wil gewoon zeker weten omdat er een paar dingen zijn waarvan ik niet weet wat ze betekenen:
als ik dus gewoon mijn pc opstart en niet in veilige modus ga blijft hij steken op een zwart scherm. Als ik daarna de computer nog eens opstart komt hij af met opstartherstel enzo. Als ik dat doe zegt hij dat uiteindelijk de fout zat in "een ongeldige ACL voor D:\Windows\System32\slui.exe. Oude waarde was 0x1f01df, waarde hersteld".
Een google daarover levert niet veel info dus misschien kunnen jullie meer helpen. Zit er mogelijks nog iets mis met windows ook of zou een nieuwe grafische kaart al mijn problemen oplossen?
(Ik post dit op HW ipv Windows aangezien ik toch wel een sterk vermoeden heb dat het de graka is)
Alvast bedankt,
foezjie