Guiseppe
Legacy Member
Heb sinds kort fibernet (40?) ipv een diamond shake, en dus ook zo'n nieuwe modem/wifi-router.
Sindsdien geraak ik soms met mijn laptop niet meer verbonden met het internet (wifi).
Laptop is ingesteld door installateur, en werkte in eerste instantie, tot op een dag het internet niet meer ging.
Hij is wél verbonden met het netwerk, maar krijgt een ip zoals 169.254.54.54 ipv 192.168.0.135.
Ik geraak altijd en zonder problemen op het netwerk met een andere laptop, een iphone en een ipad.
De laptop die niet werkt, staat ook op automatisch ip enzo verkrijgen.
Verbinging opnieuw instellen, herstellen geeft geen ander resultaat.
Als ik release/renew doe, dan krijg ik de melding "kan geen contact met de DHCP server maken".
Iemand idee wat ik nog kan doen?
Als ik inlog op de beheerspagina van de modem dan zie ik de laptop overigens ook niet tussen de connected clients staan.
Sindsdien geraak ik soms met mijn laptop niet meer verbonden met het internet (wifi).
Laptop is ingesteld door installateur, en werkte in eerste instantie, tot op een dag het internet niet meer ging.
Hij is wél verbonden met het netwerk, maar krijgt een ip zoals 169.254.54.54 ipv 192.168.0.135.
Ik geraak altijd en zonder problemen op het netwerk met een andere laptop, een iphone en een ipad.
De laptop die niet werkt, staat ook op automatisch ip enzo verkrijgen.
Verbinging opnieuw instellen, herstellen geeft geen ander resultaat.
Als ik release/renew doe, dan krijg ik de melding "kan geen contact met de DHCP server maken".
Iemand idee wat ik nog kan doen?
Als ik inlog op de beheerspagina van de modem dan zie ik de laptop overigens ook niet tussen de connected clients staan.
En dat werkt prima
En ik heb de 2de route inderdaad geplaatst omdat de router van telenet slecht bereik heeft !