Archief - welke ADSL wireless 802.11g router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

smason

Legacy Member
Tis het telenet forum en t gaat over een ADSL router maar soit :p

Ik heb besloten om mij thuis een draadloos netwerk (802.11g) aan te leggen.

Situatie:

* Telefoonaansluiting (voor Belgacom ADSL) is helemaal aan de andere kant van het huis, daar komt router staan. Nu ligt er een lange kabel voor adsl.
* Pc staat zo'n 10 à 15m max en 2 muren verder
* Pc2 staat daar ook
* Laptop staat dichter bij router, lees: zwerft rond in huis


1. Gaat het signaal sterk genoeg bij mijn pc komen? Ik weet dat 802.11g 54MBit is en mijn ADSL maar 3.3MBit maar ik wil bestanden etc kunnen delen & gaming met laptop & pc2.

2. Hoe zit het met latency's? Natuurlijk wil ik vlot kunnen gamen.

3. Ik had mijn oog laten vallen op een model van Belkin, nl : ADSL-modem met ingebouwde draadloze G router < ref F5D7632df4 > prijs: € 105 ( http://catalog.belkin.com...11gdr...etwerken/ )

Hét probleem hierbij is dat de levering pas in februari plaatsvindt. Nog lang wachten dus, iets wat ik liever niet doe..

4. Daarom ben ik op zoek naar (misschien wel betere) alternatieven.

- D-Link DSL-G604T (€ 150)
- US Robotics Wireless ADSL Router 54Mbps (USR999106) (€ 110) [ moeilijke installatie ]
- LinkSys WAG54G (€ 120) [ niks als problemen mee, overal gelezen maar 'lijkt' me toch geen slechte koop, hoewel.. ]

US Robotics review http://www.adslguide.org.uk/hardware/reviews/2004/q4/usr-9106.asp
LinkSys review http://www.adslguide.org.uk/hardware/reviews/2004/q4/linksys-wag-54g.asp

Daar zou men voor de LinkSys kiezen. Het kan toch niet dat er ZOVEEL problemen mee zijn? Tja wat denk je dan.

Kan iemand mij helpen? Ty

Exit

Legacy Member
er liggen al kabels naar die 2 pc's? zoja, dan kunt ge die gewoon geruiken op draadloze router ... en enkel de laptop draadlos koppelen.

smason

Legacy Member
Exit zei:
er liggen al kabels naar die 2 pc's? zoja, dan kunt ge die gewoon geruiken op draadloze router ... en enkel de laptop draadlos koppelen.

ja dat weet ik maar het gaat mij vooral om die lange adsl-kabel weg te werken + mijn adsl modem is barak duz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan