Archief - Welk geheugen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sLop

Legacy Member
Welke ram raden jullie mij aan voor een amd64 3500+ en een asus a8v mobo?

Prijs maakt niet uit , maar hoeft daarom ook nie meteen het duurste geheugen te zijn. Kwil een goeie kwaliteit/prijs verhouding en performance in games. (1 gig btw)

Thanks!

str0ntj3

Legacy Member
Corsair Value, OCZ Premier... als ge niet gaat OC-en is deze een zeer goede kwaliteit
als je gaat OC-en kan je naar de duurderen Corsairs of OCZ's gaan.

Fr@gsta

Legacy Member
Wel OCZ heeft nieuw PC 3200 ram uit, de OCZ EL PC3200 Platinum Rev2.
Deze hebben TCCD chips aan boord. TCCD gaat makkelijk tot 280 - 300mhz met slechts 2.85volt. Timings zijn ook dik in orde => 2.5-3-3-7 @ DDR 600 :o
Aan DDR 400 doen ze hun werk met 2-2-2-5 timings.
Dit zijn eigelijk dezelfde geheugensticks als de Corsair XL reeks en GSkill ram.
De Corsairs zijn iets goedkoper, maar als je van plan bent te oc'en ben je beter dat je de OCZ's of GSkill's aanschaft. GSkill ga je niet in Belgische shops vinden, maar ze zijn wel verkrijgbaar in Europa via vertegenwoordigers.

Staat TCCD u niet zo aan, dan moet ge uitkijken naar OCZ Enchanched Bandwith reeks (EB's) of Crucial Ballistix.

Maar de vraag is: '' Gaat ge overklokken of is het enkel voor dagelijks algemeen gebruik?''

Jeroengamekapoen

Legacy Member
En is er een verschil te merken in games tussen corsair value en bvb 'CORSAIR TWINX PRO DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200Pro CAS2 LED XMS' Merk je de lagere timings echt in games, of is dit geheugen 'overkill' als je niet van plan bent te overklokken ???

RiCo-G

Legacy Member
Als je niet van plan bent te o/c'n dan kom je zeker toe met valueselect cas2.5

Das een beetje zoals de geblinddoekte "echte" cola test..

Je haalt 't verschil er nie uit:p


:offtopic:

Aloewel ik 't verschil tussen Pepsi & Coca Cola wel proef :p

Vuile pepsi afwasmiddel :tongue:

Geen geflame over wat de beste cola nu is he :D

Fr@gsta

Legacy Member
Aldi Cola 2 Win :p

ValueSelect latten voor dagelijks gebruik zijn perfect!

Timmos

Legacy Member
ik drink enkel RIVER COLA :applause: :applause:

omg what een onzin toch he :lol:

ma met corsair zit hij toch goe, hij heeft nen athlon 64 he ;)

raintjah`

Legacy Member
:offtopic: Pepsi Max all the way

Ik dacht dat er tegenwoordig al PC3800 was? of PC4200, weet t niet zeker.

BadN

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Wel OCZ heeft nieuw PC 3200 ram uit, de OCZ EL PC3200 Platinum Rev2.
Deze hebben TCCD chips aan boord. TCCD gaat makkelijk tot 280 - 300mhz met slechts 2.85volt. Timings zijn ook dik in orde => 2.5-3-3-7 @ DDR 600 :o
Aan DDR 400 doen ze hun werk met 2-2-2-5 timings.

Staat TCCD u niet zo aan, dan moet ge uitkijken naar OCZ Enchanched Bandwith reeks (EB's) of Crucial Ballistix.
OCZ PC3200 Rev2 Platinum is idd zalig :D

ballistix zijn echter niet aan te raden op een AMD platform, daar hale ze nauwelijks 546 DDR ...

Fr@gsta

Legacy Member
ge hebt ze zo te zien :D

ik heb bijna net dezelfde config als u in gedachten ( en besteld ).
Draait da goed?

BraveHeart

Legacy Member
RiCo-G zei:
Das een beetje zoals de geblinddoekte "echte" cola test..

Je haalt 't verschil er nie uit:p

Gebruik COLA..........TIK :scream:

Zet de testpiloten naar je hand Rico-G.
:offtopic:

vinteg

Legacy Member
en wa kost die :D
kvind wel straf, mijne valeu select doet 420MHz op sta,ndaart settings :wtf:

Sander H

Legacy Member
ik zou gwn zien da ge geen 3-4-4-8 als timings hebt, want das slecht voor uw prestaties
2,5-3-3-6/7 of 2-3-3-6 zou goe moeten zijn :)

:offtopic: dieje cola van de naldi vind ik echt slecht hé, geef mij dan ma coca cola :p

BadN

Legacy Member
Fr@gsta zei:
ge hebt ze zo te zien :D

ik heb bijna net dezelfde config als u in gedachten ( en besteld ).
Draait da goed?
draait heel goed, is wel kleine fout met de SPD settings: op 200 MHz staat de command rate standaard op 2T, kunt ge zonder problemen op 1T zetten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan