Archief - weird pc problem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

@rnie

Legacy Member
yo,

ik heb al een tijd het probleem dat mijn pc niet direct wil opstarten (geen signaal naar monitor, fans enzo draaien wel, hd activity led blijft branden) als ik op de knop druk. Als ik hem dan een of meerder malen uitzette door de power switch ingedrukt te houden en dan heropstartte wou hij wel nog opstarten. Dit is echter vergergerd dat ik hem niet meer kon uitzetten met de pwr switch na een mislukte boot, maar enkel door de psu af te zetten. Ik heb vervolgens alles afgekoppeld en geprobeerd, ook zonder hd, floppy, cd drive, met andere graka, ander hd, met afwisselend een ander ramlatje... geen resultaat. Vandaag wou ik na een week van niet booten nog eens testen en ineens sprong hij aan, gaat in bios. Ik reboot, sluit hd aan, alles gaat weer. Hoe komt dit, weet iemand wat hier het probleem is? Volgens mij ligt het aan het mobo, maar hoe komt het dat dit dan vandaag ineens boot?
Please help me 'cause I think i'm loosing it :help:

Exit

Legacy Member
cmos instel verkeerd, cmos reset gedaan?
alles goed vast van kaarten en stekkers?

computers, kan soms raar lopen ...

@rnie

Legacy Member
cmos reset al geprobeerd
graka al veranderd en getest

nu nieuw mobo en alles werkt zoals het moet :applause:

kronaar

Legacy Member
ik heb dit probleem tegenwoordig ook, met een abit kt7a..... vrij zeker ook dat het het mobo is :/

t294419

Legacy Member
als ne pc opstart wacht de voeding op een powergood signaal van de chipset (controleert ofdat alle componente stroom heeft), als de voeding dit niet krijgt, blijft hij gewoon resetten (ma dit merk je niet)
pas als de voeding dit krijgt, geeft hij de proc (en chipset) meer stroom zodat deze word geactiveerd en naar een vaste plaats in je bois gaat
het kan dus zijn dat het prob ligt bij je mobo, of bij de voeding, dit zul je moeten uittesten (in geval van topicstarter dus het mobo)
het kan ook nog een hele waaier andere oorzaken hebbe :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan