Archief - WD Elements 2tb Hd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hairydruidy

Legacy Member
Ik was bezig alle films te kopieren van men broer zen externe schijf, en hoe lomp ik ook was, ben over een draad gestruikeld en de harde schijf is gevallen.

Er stonden voor 900gb films op die schijf, had er voor 500 gekopieer naar mijn schijf. Zelf na de val kopieerde die nog een klein half uurtje en dan hing hij vast.
Na de harde schijf uit te zetten en opnieuw aan te zetten, kon ik niet meer aan men bestanden, ik kon echter wel nog de stations letter zien. Dus heb ik dan maar Recuva gedownload. Daarmee kon ik nog eens 100gb overzetten voor het weer weigerde.
Nu kan ik echter de stations letter ook niet meer zien. Bij schijfbeheer vraagt hij om men schijf te initialiseren, als ik dat doe kreeg ik een error. Heb de behuizing van de externe schijf weggedaan en deze in men pc vastgekoppeld. De schijf vraagt nog steeds voor een initialisatie, maar deze lukt nog steeds niet. Ik krijg wel een andere error nu: "kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat". Aangezien de initialisatie niet lukt kan ik ook niet formateren.

is er een mogelijkheid om de overige bestanden toch nog te kopieren naar mijn eigen harde schijf en deze hierachter toch nog te kunnen formateren zodat ik ze kan gebruiken? Tesnoods in een andere behuizing, of als interne schijf?

Exit

Legacy Member
wellicht niet neen.

een andere schijf in die externe steken wel
maar die hdd zelf zal defect zijn.

je kan proberen ze te formateren maar zal wellicht ook niet gaan, daarna nog eens recuperen indien het zou gaan.

laat ze een tijdje 'rusten' en probeer nog eens (uit pc halen).

tikt de schijf?

hairydruidy

Legacy Member
Exit zei:
wellicht niet neen.

een andere schijf in die externe steken wel
maar die hdd zelf zal defect zijn.

je kan proberen ze te formateren maar zal wellicht ook niet gaan, daarna nog eens recuperen indien het zou gaan.

laat ze een tijdje 'rusten' en probeer nog eens (uit pc halen).

tikt de schijf?

De schijf tikt niet maar ze draait wel en word ook warm.

update: nieuw programma gedownload: EASEUS Partition Master Professional
Deze geeft weer dat de schijf een "unallocated" partitie heeft en dat de schijf staat als alleen lezen.
Heb de surface test geprobeert, eerst hing deze aardig snel, maar na een minuut of 2 was het maar 1mb/s, aan deze snelheid zou het een 17069 uur duren.
Het geeft aan dat de partitie volledig leeg is, dus zou de data mss toch al verloren zijn, een nieuwe partitie kan ik niet maken omdat het tegen schrijven beveiligd is. Enig idee hoe ik dit kan weghalen?

Heb eens gebeld naar zo een hersteldienst, die vragen 800 euro, beetje teveel naar mijn goesting :D

hairydruidy

Legacy Member
heb al een rma aangevraagd bij wd. Dus binnekort krijg ik wel een nieuwe toegestuurd, vind het juist spijtig van die resterende 200gb dat ik nu wel verlies. Moest er nog iemand een idee krijgen hoe ik die eventueel zou kunnen terughalen, feel free to post.

Basil Fawlty

Legacy Member
Tja, eigenlijk had je geen recht op garantie omdat je de HDD zelf stuk hebt gemaakt, dus ik zou gewoon je verlies nemen. Films zijn nu weer niet zo belangrijk.

Je zou de harde schijf in je PC kunnen hangen, en proberen de inhoud vanuit Linux te kopiëren. Er bestaat speciale software voor, maar je zal zéér lang bezig zijn, als het al lukt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan