Archief - Wat zouden jullie overclocken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

/LeXuS\

Legacy Member
Ik zit met een nieuwe pc die goed draait, zie specs. Maar uiteraard is iedere freak daarmee nog niet tevreden, overclocken is het antwoord, maar wat?

Ik zit dus met een Saphire Radeon 9800 pro die ik kan clocken naar een XT, maar ik wil geen nieuw koeling kopen (case word wel goed koel gehouden door 2*120 en een 90). Is het dan te doen?

M'n processor (3200) kan ik clocken naar 3500, maar weeral zou ik het bij de standaard boxed cooler willen houden. Zal het veel effect hebben, zou het te doen zijn?

En dan natuurlijk menne ram. Toch wel een van de beste op de markt [CORSAIR TWINX Matched DDR 512MB (2x256MB) 500Mhz PC4000 HSP]. Is het niet zo omdat ik met 500 Mhz, dat ik best mijn processor en graka syncroon ofzo laat lopen? Graag meer uitleg! (ram staat op 2-2-2-5)

Wat zouden jullie doen in mijn plaats, overclocken of niet, zoja wat dan? [En hoe?]

Greetz LeXuS

nazaar

Legacy Member
lees eerst de sticky eens aandachtig, dan zulde zelf al veel meer weten

tony wauters

Legacy Member
Euhm het enigste dat ik in uw geval zou doen is uw graka en cpu lichtjes overclocken.

xpr·k

Legacy Member
Oc -> meer hitte -> ander cooling
geen ander cooling -> niet oc'en

IMO

tony wauters

Legacy Member
xpr·k zei:
Oc -> meer hitte -> ander cooling
geen ander cooling -> niet oc'en

IMO
Met standaard cooling kan je ook al lichtjes oc'en ze, niet zoveel maar toch een beetje 5%-10%?

xpr·k

Legacy Member
tony wauters zei:
Met standaard cooling kan je ook al lichtjes oc'en ze, niet zoveel maar toch een beetje 5%-10%?


imo stond er , ik hou niet van half werk =] .

(=tgb=) Knacky

Legacy Member
DDR 500 heeft zon lage latency niet! ik denk dat je DDR 400 bedoeld? ofwel heb je DDR500 met cas4.0 of zo? :wtf:

Sacristar

Legacy Member
het zijn dezelfde chips, maar mss een ander pcb.

daarom dat je vaak ziet dat die pc3200 2-2-2-5 modules wel pc4000 snelheden halen maar omgekeerd zie je maar weinig van die pc4000 modules pc 3200 2-2-2-5 halen...

blowsion

Legacy Member
nee zijn waarschijnlijk latjes van de xl serie met tccd chips op
kan op 200 mhz 2-2-2-5 lopen
en op 250 mhz 3-4-4-7 of mss wel 2.5-3-3-7
en hebben nie veel voltage nodig

Sacristar

Legacy Member
blowsion zei:
nee zijn waarschijnlijk latjes van de xl serie met tccd chips op
kan op 200 mhz 2-2-2-5 lopen
en op 250 mhz 3-4-4-7 of mss wel 2.5-3-3-7
en hebben nie veel voltage nodig
me knows maar die tccd's zaten eerst op de pc4000 modellen van corsair voordat ze die op hun pc3200xl latjes gezet hebben maar de reden waarom die pc3200 juist wel die 2-2-2-5 halen en niet alle pc4000 diezelfde 2-2-2-5 aan ddr400 halen is dat die pc3200xl's andere printborden gebruiken die getweaked zijn speciaal om lagere timings (2-2-2-5) aan te kunnen...

/LeXuS\

Legacy Member
Veel weet ik er niet van, maar welke timings zijn nu de beste? toch 2-2-2-5 ?

En m'n cpu heeft stressed 55°, dus kan ik toch ng overclocken?

Sacristar

Legacy Member
2-2-2-5 is 't beste maar ge maar tot 220 mhz geraakt met die timings maar tot 300mhz op 2.5-3-3-7 dan zijde natuurlijk beter af met dat laatste...

ge kunt wellicht nog overclocken maar imho is 55° voor een A64 zon' beetje de max, 'k zou toch onder de 60° stressed proberen te blijven...

/LeXuS\

Legacy Member
Stressed daar bedoel ik mee cs spelen enzo, die toch veel cpu vreet, hoe kan je dat anders weten stressed, bestaat er daar een programma voor ofzo?

En overclocken naar een 3500+ zal dat veel verschil maken?

Sacristar

Legacy Member
prime95

staat ook in sticky denk ik.

downloaden en installeren.

bij de eerste keer opstarten die 2de optie aantikken (stress testing of zo iets)

dan de tab test en small FFT's max fpu stress test.


denkek eh, 'k heb het hier niet op deze pc staan dus 't kan mss een beetje anders zijn..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan