Archief - wat kan men (ik) verkloten bij het aansluiten van de hardware

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
ik kom dan es thuis met mobo en cpu na nen helen dag op de trein zitten (vertraging alom), ksmijt oud gerief uit de case, ksteek het nieuwe er in en dan merk ik dat ik ieten nie juist heb gedaan: em boot niet

-LED's op mobo schieten aan
-LED's van voor op de case: de HDD led is blijkbaar gewisseld met de power LED en de power LED geeft geen reactie (dus prolly hdd led)
-fan van mobo en cpu schieten aan
maar
-scherm blijft inactief
-geen activiteit van ook maar 1 IDE device (nie de HDD, nie de CD-rom drive)
heb het dan eens opnieuw gedaan, terwijl ik de handleiding volgde, maar kwam op hetzelfde uit.

wat zijn de meest waarschijnlijke stommiteiten die ik begaan heb aub?
of is er ergens ieten mis met de hardware? :wtf:

Genious

Legacy Member
Davion zei:
Clear CMOS al gedaan ?
yup, en es den kabel naar de 2 CD-rom drives uitgetrokken, den kabel van de HDD's in den primary slot gestoken en alle PCI dingen er uit gehaald:
-khoor 1 van de HDD's opstartactiviteit vertonen
-de LED van men CD-rom drive brand nu constant :wtf:
-HDD LED (prolly aangesloten als power LED :doh: ) vertoont nu ook geen reactie meer

plaats waar ge ram inplugged maakt ook niet uit gok ik?

edit: da van mijn hdd is prolly ingebeeld :crazy:

Lan

Legacy Member
De plaats van de geheugenmodules doet wel degelijk ter zake. Als die verkeerd zitten kan het zijn dat em niet boot ...

flov007

Legacy Member
mss een vijske da achter uw mobo zit, of zo een bevestigingspinneke...

menlor

Legacy Member
gemakkelijkste is nekeer alles eruit en alles er weer zorgvuldig in. soms zit het probleem bij is aansluiten van ietske zonder da ge iets ziet.

Exit

Legacy Member
wa zijn die nieuwe zaken allemaal?
test ze eens apart.
wrs nieuw mobo (aangezien de leds verkeerd zittten)
als led nie brand, eens + en - omdraaien (stekkers andersom)

Genious

Legacy Member
-nieuwe zaken zijn: mobo + cpu (bij men vorig is mobo kapot gegaan waardoor de cpu kon doorbranden :doh: )
-versteken van ram module helpt niet
-blijkbaar wordt er geen enkel IDE device geactiveerd
-ik merk net ook: de pc waar ik nu op zit merkt wel dat hij op het netwerk komt (zit crossed cable ingeplugged)

stroomtekort zal het vermoed ik niet zijn (350 watt)

edit:
kga es er opnieuw inproppen lijk ier gezegd werd ;)
klaat morgen wel weten of het geholpen heeft, ik blijf nog steeds dankbaar voor suggesties ;)

ghostblade

Legacy Member
haal eens je moederbord en je CPU uit je case en kijk of je geen wijzen te veel hebt om je moederbord op te moneteren (heb dat ook 2 maal gehad bij de eerste keer starte hij niet op en bij de 2de maal maakt die wijz kontakt met mijn pci sloten waardoor ze niet werkten )

Genious

Legacy Member
je bedoelt die vijzen waarop mijn mobo ligt?

ghostblade, als ge een meiske zijt kom ik u kussen, het werkt.
ge kunt niet beseffen hoe gelukkig ik ben :music:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan