Archief - Wat is er mis met deze PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frank Ryder

Legacy Member
Beste mede 9livers,
Ik heb onlangs zelf een PC gebouwd maar heb indruk dat die niet werk zoals het moet of ik heb die indruk. Voor ik de pc naar de winkel brengt wil ik jullie mening horen.
Spelletjes zoals COD-MW2, COD-BO of Mafia II werken behoorlijk maar Dirt2 blokkeert en GTA IV werkt zelfs met de helft wat het moet zijn met haperingen.
Ik gebruik Asus AI Suite II en Smart Doctor om mijn pc te monitoren.Ik kan bij AI SuiteII CPU en Moederbord zien maar die kan geen GPU detecteren (http://dg2a0g.bay.livefilestore.com...6UswkLfkhRgnuRYfe8O1nJZdZP/Foto004.jpg?psid=1)
Ik heb een bechmark test laten lopen met Furmark maar de score is zeer laag (SCORE:1794 points (29 FPS, 60000 ms)
Temperatuur van graka is hoog misschien om dat ik de achterste fan ook intake moest maken ipv outtake omdak ik een watercooling heb geinstalleerd, de fan voorkant is ook intake en de kast heeft maar 2 fans.
Pc heeft Asus P8P67 Pro als MOBO met een i5 2500K CPU en 4047MB Mem en Graka is ASUS HD6950
Wat is er mis met deze config?
meer foto's = Game PC - Windows Live

soulreaper

Legacy Member
Probeer eens CPU-Z te runnen?

Dat GTA IV hapert,dat is nu niet een probleem,dat spel is gewoon rotslecht gecodeerd,ik ken mensen die een monsterpc hebben en die hebben nog haperingen.

Wat zegt CCC?Catalyst Control Center?Zou normaal gezien op je pc moeten staan aangezien je een ATI card hebt.

Mijn kaart is een 5970 en ik heb bij mijn CCC op dit moment staan dat fanspeed op 24% staat.Temperatuur is in "rusttoestand"(dus gewoon wat surfen etc 51°C.Na intensief gamen loopt dit op 72°.Je moet niet bang zijn,een videokaart,zeker de nieuwe generatie kan redelijk wat verdragen qua temps.

sneax

Legacy Member
Zelf een pc gebouwd, door een winkel laten doen of ook zelf geinstalleerd enzo? Indien door de winkel laten doen, probeer windows 7 is opnieuw te installeren, laat windows 7 volledig zichzelf updaten (verschillende keren heropstarten en manueel nr updates zoeken dus) normaal zou die voor alle hardware wel automatisch drivers moeten vinden, voor wat hij niet vind zelf de laatste drivers downloaden. Dan nadien nog manueel ook de laatste ATI driver installeren. Laat uw windows zo clean mogelijk en installeer niks alvorens dirt 2 te testen.

Dirt 2 zou toch moeten werken, als die vastloopt is dat wss een software incompatibiliteit ofzoiets daarom na een reinstall zou dat toch niet mogen. Als het vastloopt tijdens gameplay en freezed en de hele computer niet meer te gebruiken is (dus ook ctr alt del niet meer) dan is het erger.

GTA4 tja das een wispelturige game, draai dat niet volledig met alle settings open. Probeer eens met verlaagde settings.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan