Archief - Vraagske

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XepKi

Legacy Member
Ik heb een QF50C kast en vraag mij af hoe ik de fans op de achterzijde moet zetten alle twee intake of alle twee outtake of 1 intake en 1 outtake?

brechtvm

Legacy Member
hangt af van uw airflow...
ge moet lucht DOORVOEREN..(circulatie!)
dus als dit uw enige fans zijn en ge zet ze allebei intake dan ebt ge een probleem hé ;)
als ge ze alle2 Outtake zet ebt ge ook een probleem;)
dus ik denk da ge best omgekeerd evenredig kiest;)

XepKi

Legacy Member
Ja maar aan de zijkant van die kast zijn er gaten dus langs daar wordt toch normaal lucht naar binnen getroken.

brechtvm

Legacy Member
beste is:
fan -> mobo,... -> fan
of
fan <- mobo,... <- fan

:)

Roeldm

Legacy Member
ik heb ook zo een case, wel op mijn cpu en op mijn grafische kaart een zalman koeler(met zo een fan die evenwijdig staat aan het zijpaneel), je voelt zo de lucht zuigen langs de zijgaten ter hoogte van de cpu en de grafische kaart. en dan achteraan laat ik de lucht weer wegzuigen he, das het beste effect da ik kan krijgen met die case. CPU temp rond de 36° en casetemp rond de 22°

krisse

Legacy Member
fans vanvoor in de case moeten naar binne blazen ( want die hangen meestal lager)
fans achteraan de case moete naar buiten blazen

omdat warme lucht stijgt en deze dus uit de case moet

En ziet da ge meer outtake als intake hebt anders hebt ge overdruk

sepsis

Legacy Member
krisse zei:
fans vanvoor in de case moeten naar binne blazen ( want die hangen meestal lager)
fans achteraan de case moete naar buiten blazen

omdat warme lucht stijgt en deze dus uit de case moet

En ziet da ge meer outtake als intake hebt anders hebt ge overdruk
t zal toch geen 2 bar zijn :P

***ARF***

Legacy Member
diene over en onderdruk is allemaal overroepe
ge moet gewoon zien wa voor u het beste is
test er wa mee en komt zo tot de conclusie
trouwens als ge "overdruk hebt" dan gaat de overschot door de kleine spleetjes in u case gaan en brengt ge langs daar geen stof binnen
dan stoffilters op intakefans en alles is in orde

Roeldm

Legacy Member
Neonfire zei:
Is die temp met of zonder oc?

deze temp is met hele lichte oc, voltage van ram naar 2.7 gezet, voltage cpu behouden op 1.5V en FSB van 215 ingesteld. standaard ram en dergelijk

en die case heeft geen plaats voor een fan vooraan, bij mij zuigt hij lucht ter hoogte van de cpu en de grafische kaart door de gaatjes langs de zijkant en achtereen is er 1 fan die de warme lucht er weer uitzuigt.

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan