Archief - Vraagske of snelheid van HD's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlameDB

Legacy Member
Kben gisteren zo'n ATA 33/66/100/133 pci kaartje weest kopen, en kheb daar nu nen seagate 120 gig 5400 rpm 2 mb cache ophangen en nen nieuwe maxtor 200 gig 7200 rpm 8 MB Cache.

Kheb hier nu twee vraagjes over :

1)Die gast zei dat een pci poort aan 66 MB sec werkt, maar zo'n ata 100 of 133 schijf dan toch aan 100 MB/sec & 133 MB/sec, dus zit daar wel wat verlies op of nie, of versta ik het ergens niet?

2)Kheb gehoord als ge u IDE kabel op twee dingen aansluit, gaat hij bij beide werken aan de snelheid werken van de zwakste schakel, in dit geval dus de seagate 120 gig 5400 rpm 2 mb cache? Of zit ik hier vollleeeeeeeeedig verkeerd?

Thx & greetz!

Skoebiedoe

Legacy Member
Wanneer haalt gij 100 mb/s(die 133 moogt ge vergeten dat is een foefelke).
Als ge rond de 70aka 80 haalt moogt ge content zijn.
Trouwens het verschil gaat ge niet gewaarworden hoor.Meestal zijn zulke schijven enkel bedoelt als opslag.

Dat van die aansluiting is al vanaf win2000 achterhaalt.
Iedere schijf zal op zijn snelheid werken ook al hangt ge daar een trager element tussen.

Exit

Legacy Member
http://www.mobl.com/expansion/pci/comparison/comp_speed.html
die ide zal snel genoeg zijn, np
http://www.ocmodshop.com/default.aspx?a=217 (pci = 66mhz, nie mb/s ...)

de snelste als master hangen, ... snelste zal altijd iets trager werken als er een tragere bijhangt, omdat (als ze op zelfde kabel hangen) vertraging optreedt bij schrijven naar de traagste en dus die sneller zal moeten wachten ...

edit: omda ge nie constant op beide schrijft zult ge dus niets merken
speeds zijn theoretische speeds

de fitnessbonk

Legacy Member
1) PCI poort aan 33mhz (standaard) levert een bandbreedte van max 127.2mb. De snelheid van pci poort en IDE kabel houden geen enkel verband volgens mij. Die 100mb/s en 133mb/s van harde schijven zijn theoretische maxima. Deze waarden worden echter nooit gehaald.

FlameDB

Legacy Member
ok ,cava mijn snelste is ook master, das nice dan

thx vo ulle hulp :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan