Archief - vraagske i.v.m. versterker, geluidskaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Peke

Legacy Member
ik heb dus een vraag=
Bestaat er namenlijk een vorm van een kaart(of gewoon kabelke) zodat het geluid dat normaal gezien door de geluiskaart wordt geproduceert(en gaat dan bij mij naar een versterker) i.p.v. door de pc zelf , het geluid door mijn versterker wordt geproduceert, wat veel betere kwaliteit geeft?
Want nu is het zowat nutteloos dat mijn pc het geluid maakt me geluidskaart, en dan naar versterken die vrij goed is?
ALvast bedankt

kenneth

ComputerVISTA

Legacy Member
Je wilt dus je pc geluidskaart aan je amp hangen ?

Heel simpel, je sound out met stereo mini jack uit je pc naar je versterker in een ingang (aux) met een dubbele cinsh stekker, je amp goed zetten en normaal krijg je nu je geluid door je amp.

Of wat bedoel je juist want begrijp je vraag niet echt ?

Exit

Legacy Member
veronderstel de soundkaart butien werking zetten en de versterker van radio te gebruiken, neen dat gaat niet, enkel het geluid uit de pc naar de versterker.

Peke

Legacy Member
het is misschien wat moeilijk uitgelegt maar wat exit zegt is eigelijk de bedoeling, mn geluidskaart eigelijk eruit halen en het geluid zelf laten produceren door de versterker :)
weet er iemand hoe dit kan?

ComputerVISTA

Legacy Member
ik begrijp je nog steeds niet hoor? Je wilt dus dat je versterker zonder een kebel van je pc geluiden gaat voortbrengen uit je pc?

Exit

Legacy Member
daar komt het op neer jaa :rofl:
GAAT NIET, pc moet internet of externe geluidskaart hebben die GEINSTALLEERD wordt en dan gekent is om geluid te produceren.

_T_|\/|

Legacy Member
Kdenk dat je nog altijd een chip moet hebben die ervoor zorgt dat je geluid naar een "leesbare" taal wordt omgezet, een versterker kan dit helemaal niet, het is nog altijd(lees het letterlijjk) een versterker.
Het zorgt ervoor dat je muziek letterlijk versterkt wordt zodat je hem door je boxen kan knallen, hoe groter de boxen, hoe groter de magneten in die boxen hoe sterker de verstrerker moet zijn denkek.

Maar je moet nog altijd een chip hebben die dat in iets deftig codeert, en dat is je geluidskaart, hoe duurder die is hoe beter die dat codeert, ma een versterker heb je ook nodig, bij gewone boxen ingebouwd in je boxen, ofwel in de subwoofer ofwel apart, ma die zit nooit in je pc

zonder één van beiden gaat het niet denkek

ComputerVISTA

Legacy Member
Exit zei:
daar komt het op neer jaa :rofl:
GAAT NIET, pc moet internet of externe geluidskaart hebben die GEINSTALLEERD wordt en dan gekent is om geluid te produceren.

De vraag is dan waarom zou je dat in godsnaam willen ? ;)

Moest het op een of andere manier gaan dan zou je geen muziek horen maar een digitaal geluidssignaal (gepiep en gekraak)

Maar dan nog er is geen andere manier dan via een geluidskaart te gaan.

Freakhead

Legacy Member
Als ge geluid wilt doorsturen met goede kwaliteit kan je best opteren voor een digitale uitgang (S/PDIF).
Hiervoor heb je wel een versterker nodig met een DAC-chip ( alle versterkers die dolby digital kunnen decoderen hebben dit). Het digitale signaal wordt dan niet gedecodeerd door de geluidkaart maar door de meestal betere DAC in de versterker.
Maar om dit te kunnen doen heb je nog steeds een geluidskaart nodig die het digitale signaal doorstuurt.
Je zal hoe dan ook altijd een geluidskaart nodig hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan