Archief - vraagje ivm met nieuwe mobo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DidahNegm

Legacy Member
Hee peepz, heb overlaatst een nieuw mobo gekocht van asus en heb em er daarnet proberen insteken, alles goedgestoken dus ik start de pc op en krijg het opstartbeeld van asus, daarna krijg ik een paar keuzes waaronder "opstarten in safe mode", "normaal opstarten" dus ik probeer normaal opstarten... de pc reboot en ik krijg weer dat schermpje, dus probeer ik een andere optie... zo blijft het maar gaan en ik heb nu alle opties geprobeerd, ben radeloos en heb nu men oude mobo trug ingestoken en alles werkt, kan iemand mij helpen pls?

Exit

Legacy Member
windows opnieuw installen!!!
als ook veilige mode niet gaat, met oud mobo alles backuppen en win opnieuw installen!!

andere cpu ook?

DidahNegm

Legacy Member
Ja andere cpu,
maar begrijp het niet : moet ik men harde schijven formatteren? of gewoon nieuwe spullen insteken met windows cd enzo?

Exit

Legacy Member
verandering van mobo/cpu kan goed gaan maar ook verkeerd, dus gaat ge win opnieuw moeten installen, (eventueel met format)
probeer mss win erover te installen OF er naast ... maar reinstall zal enige zijn dat ge gaat kunnen doen.

Thingie

Legacy Member
Het veranderen van essentiële hardware zoals mobo en cpu gaat best altijd gepaard met herinstallatie van OS. Doe je enkel een upgrade van cpu in snelheid is het niet nodig, type wel. Het is in ZEEEEEEEER uitzonderlijke gevallen dat de pc zal willen opstarten. Ik verschiet er al van dat je niet gewoon een blue screen krijgt.

Exit

Legacy Member
da krijgt ie maar pc reboot direct dus...

het gaat soms, zelf getest, nen pc, amd 500 socket7 met xp, die xp verstoken naar nieuwe, amd 2000+ socket A, xp bootte, installed drivers ... werkt al paar maanden, np ...

maar meeste gevallen probs (2 zelfde cpu's ... xp bootte nie meer, cpu terug, xp draaide)

DidahNegm

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn HD met windows erop formatten? en dan windows er opnieuw op installeren? dan zou toch alles werken..hopelijk wel :)
tnx voor de replies mensen!

COOLKILLer

Legacy Member
ja, als ge nog dingen moet hebben van die hd dan moet ge wel eerst back-up maken!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan