Archief - vraag voor het gebruik van 2 beeldkaarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sissen

Legacy Member
yo,




is het mogelijk om 2 beeldkaarten te gebruiken op het zelfde mobo
maar de ene beeldkaart zwaarder dan de andere?
of moet dat dezelfde beeldkaart zijn en van het zelvde merk ?


heb er nie veel verstand van dus daarvoor de vraag.


gr.

TrsH

Legacy Member
alsk mij niet vergis, gaat de snellere kaart even snel werken als de trage kaart als je een snellere en een tragere erin steekt.

ls het al zal werken.

dus ja best 2 de zelfde kaarten erin pleuren.

timofp

Legacy Member
Dit hangt er ook van af of je Nvidia of ATI hebt, Crossfire kan gemakkelijker over weg met 2 verschillende modellen, SLI heeft dan weer liefst dezelfde modellen. Het beste is uiteraard steeds zoveel mogelijk hetzelfde, dus hetzelfde model maar ook hetzelfde merk als dit mogelijk is.

Edit: en zorg er uiteraard voor dat je zeker bent dat je moederbord Crossfier en/of SLI ondersteund voor je een tweede kaart koopt. En ook ik is het handig om te controleren of je voeding genoeg prik kan leveren.

Exit

Legacy Member
moet totaal niet dezelfde zijn neen

moet geen sli of crossfire zijn

je kan perfect 2 of meer videokaarten steken van verschillende types/merken
best blijf je wel bij dezelfde fabrikant (nvidia/ati/...) omwille van driver conflicten.

tenzij je ze wil laten samen werken moet je wel crossfire of sli hebben op het moederbord en daar dan de regels volgen van die opties.

timofp

Legacy Member
Exit zei:
moet totaal niet dezelfde zijn neen

moet geen sli of crossfire zijn

je kan perfect 2 of meer videokaarten steken van verschillende types/merken
best blijf je wel bij dezelfde fabrikant (nvidia/ati/...) omwille van driver conflicten.

tenzij je ze wil laten samen werken moet je wel crossfire of sli hebben op het moederbord en daar dan de regels volgen van die opties.

Ja natuurlijk kan je er twee steken welke niet samenwerken als je 2 PCIE sloten hebt... maar het nut ontgaat me hier toch wel van hoor. samenwerking tussen een onboard en discrete GFX voor energiebesparing is het hoogste waar ik in kan komen.

TrsH

Legacy Member
is het dan niet zo dat de snellere kaart maar even snel zal werken als de tragere?

u4ea

Legacy Member
Effe een vraagje gelijkend op dat van TS.
Heb een Asus P5K met een hd5770 graka steken.
Ik had graag misschien nog eentje gestoken maar op de site van asus staat dat de 2e pci-e slot maar een 4x is inplaats van een 16x.
Ga ik dan eigenlijk amper verschil hebben qua framerates?

u4ea

Legacy Member
hmm, da valt dan precies heel goed mee :s
had er wel ni aan gedacht da mijn PSU da waarschijnlijk ni kan trekke:p
zal vo mijne volgende pc zijn

Exit

Legacy Member
timofp zei:
Ja natuurlijk kan je er twee steken welke niet samenwerken als je 2 PCIE sloten hebt... maar het nut ontgaat me hier toch wel van hoor. samenwerking tussen een onboard en discrete GFX voor energiebesparing is het hoogste waar ik in kan komen.

meerdere schermen gebruiken ....
onboard en losse kaart werken meestal niet samen.
2 losse kaarten kan je dus meerdere schermen aansluiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan