Archief - Vraag grafische kaarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raptyr

Legacy Member
Mijn GeForce 4 Ti 4200 (64Mb) heeft het onlangs begeven. Mijn va heeft zonder mijn medeweten mijn computer binnengedaan voor reparatie en er steekt nu een ATI Radeon 9250 (128Mb) kaart. Is dit nu een verbetering of niet? Ik ben er zelf ook niet zo van op de hoogte. Ik heb een beetje een vergelijkende studie op internet willen zoeken, maar aangezien het niet echt recente kaarten zijn en van een lagere prijsklasse vind ik niet direct iets terug. Heb ik een reden om kwaad te zijn op mijn va of juist niet?

vinteg

Legacy Member
das ni echt een verbetering, denk eerder da het slechter bolt, das gewoon nen radeon 9200 me DX9

Conqie

Legacy Member
|R4ptOri4N| zei:
Mijn GeForce 4 Ti 4200 (64Mb) heeft het onlangs begeven. Mijn va heeft zonder mijn medeweten mijn computer binnengedaan voor reparatie en er steekt nu een ATI Radeon 9250 (128Mb) kaart. Is dit nu een verbetering of niet? Ik ben er zelf ook niet zo van op de hoogte. Ik heb een beetje een vergelijkende studie op internet willen zoeken, maar aangezien het niet echt recente kaarten zijn en van een lagere prijsklasse vind ik niet direct iets terug. Heb ik een reden om kwaad te zijn op mijn va of juist niet?
das eigelijk een downgrade....

Patman

Legacy Member
ou pa eeft ou int zak gezet :)
of de winkel eeft ou pa int zak gezet...

truggaan en een nieuwe vrage imo

Raptyr

Legacy Member
Ok thx, ben teruggeweest (zelf deze keer, zonder onwetende vader) en ik ga er een Nvidea GeForce FX5700 laten insteken. Geen topper maar toch een betere dan de vorige. Ik moet wat aan mijn budget denken ook. :)

Danielzitka1

Legacy Member
Ik heb nu mijn pc iets meer dan één jaar en zou graag een nieuwe 3d-kaart kopen. In mijn pc steekt nu een GeForce fx 5200 en ik heb lichtjes het gevoel dat hij het niet meer kan trekken. Zo kan ik half life 2 maar net spelen.
Wat raden jullie mij aan? Ik zou het liefst niet hoger willen gaan dan 300 euro.

slijpschijf

Legacy Member
JackF zei:
MSI 6800 NX-TD 128 mb @ 301 €

6600gt agp, kost maar 200€ en presteerd evengoed!!
De 6800 oc'ed wel veel beter, en daar heb je nog kans om uitgeschakelde pipelines te activeren wat wel een aardige winst geeft :)

str0ntj3

Legacy Member
slijpschijf zei:
6600gt agp, kost maar 200€ en presteerd evengoed!!
De 6800 oc'ed wel veel beter, en daar heb je nog kans om uitgeschakelde pipelines te activeren wat wel een aardige winst geeft :)
mis, de 6800(vanilla, of non ultra) presteerd wel degelijk beter dan de 217€ sterke 6600GT, de 6800LE komt ongeveer overeen met den 6600GT
bij de 6800 hebde minder kans om te unlocken, bij de 6800LE is dat meer het geval
Dus ik denk dat jij het verkeerd op hebt.

Raptyr

Legacy Member
Ik heb mijn computer terug, maar als ik nu een of ander spel opstart, zien de graphics er op zijn zachts gezegd raar uit. Ik heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd maar het probleem blijft. Is het mogelijk dat die games nog afgestemd zijn op de vorige kaart? DVD's (films) zien er nochthans normaal uit. Alleen de games doen raar. Enig idee?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan