Archief - Volledig nieuwe laptop start niet op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kelinen

Legacy Member
Ik heb deze middag deze asus laptop van €555 gekocht.
http://www.mediamarkt.be/nl/folders...-te-gekke-start-geldig-van-1708-tot-2308.html
Enige wat ik moest doen is batterij erin steken en aansluiten op het elektrische net.

Bij het opstarten krijg ik eerst 1 seconde het asus logo, en nadien onmiddellijk dit:
Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Er lukt dus niets, en geraak ook niet in de bios (zoals ik via google al was te weten gekomen).

Dit is dus de eerste keer dat ik hem opstart. De laptop is ook zonder meegeleverde windows 7 cd, blijkbaar is dat nu de methode, want er zat een papiertje bij: 'The System Recovery DVD is no longer included blablabla'.

Iemand een oplossing?

Terugrijden naar mediamarkt is ook een optie, maar dat is dan weer benzine en tijd verdoen :(

verreckie

Legacy Member
Heb je al eens geprobeerd om in je bootmenu te komen?
Meestal is dat F12 dacht ik. Selecteer daar dan je hdd.

Indien dat niet lukt, en je geraakt niet in je bios denk ik dat er niet veel anders opzit dan terug te gaan.

Kelinen

Legacy Member
Ja, F8, F12, Delete, geen reactie, nog bij het 'logoscherm', nog bij het tweede scherm met de melding.

issith

Legacy Member
Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Ik denk dat er geen OS op staat en dat je dus vanaf je OS-CD zult moeten booten.

Heb je ergens nog een CD van windows XP ?

Dus CD insteken en heropstarten. Dan zal die opstarten, of althans vragen ofdat je dit wilt, in een installatie programma voor windows .

Aangezien de pc nieuw is zal het zeker niet schadelijk zijn voor je computer of gegevens.

Dit weet ik wel niet zeker. Dus zeker even wachten op andere replies.

Zelf zou ik wel naar de winkel terugkeren.

dask

Legacy Member
Bizar, je zou dan toch verwachten dat Windows automatisch wordt geïnstalleerd bij het opstarten als er geen DVDtje bij zit. Kijk de doos nog eens goed na, inclusief boekjes...

Kelinen

Legacy Member
Ah sorry issith, iets te vlug gelezen. Ik heb hier wel nog een oude vista cd gevonden. Maar wat ben ik daar dan mee? Ik heb betaald voor 7, dus dat moet er dan ook opstaan he :)

En nog een gecontroleerd, maar er zit echt geen cd/dvd bij. Wel dit papiertje oa:
The System Recovery DVD is no longer included in the product package.

Ik veronderstel dat dit daarover gaat?

verreckie

Legacy Member
Bij laptops wordt er veelal geen cd meer gegeven, maar is er een recovery partitie.
Via die recovery kun je dan weer je pc volledig herinstalleren zoals ie gekomen is. Je kan dan ook je eigen recovery cd's maken.
Dat bedoelen ze dus.

Maar daarvoor moet natuurlijk wel eerst windows geïnstalleerd staan.
Heb beste wat je kan doen is terug gaan en een nieuwe vragen.

Kelinen

Legacy Member
verreckie zei:
Heb beste wat je kan doen is terug gaan en een nieuwe vragen.

Jep, dacht ik al van in het begin, maar eens vragen kan natuurlijk geen kwaad ;) Ik zal dat maandag eens gaan doen. Gelukkig heb ik hem niet dringend nodig :niceone: Een compensatie van mediamarkt zou leuk zijn, maar dat zal wel op niets uitdraaien :p

dimio111

Legacy Member
Neen de installatie software staat op je hdd.
Deze start automatisch wanneer je je laptop 1e maal opstart.
Daarom leveren je geen cd/dvd meer bij.
Waarschijnlijk is die installatiesoftware corrupter of gwn niet aanwezig.
ONMIDDELLIJK terug naar de winkel aangezien ze de eerste 7 dagen normaal moeten omruilen ipv opsturen voor herstelling.
In geen geval die vista installeren, want dan verwijder je zelf die installatiebestanden. en zal het jouw schuld zijn volgend media markt :p
anders die vista installeren, zo windows 7 downloaden en bij de installatie daarvan de code gebruiken die onderaan je laptop hangt. dan is die ook legaal.

Wanneer je je Windows 7 hebt laten installeren vanaf je harde schijf gaat hij je wel vragen of je een back-up wil branden op een dvd.
Die gaat dan dienst doen als installatie voor in de toekomst.

verreckie

Legacy Member
dimio111 zei:
Neen de installatie software staat op je hdd.
Deze start automatisch wanneer je je laptop 1e maal opstart.
Daarom leveren je geen cd/dvd meer bij.

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk. :p

Kelinen

Legacy Member
Via een ander forum ben ik een lotgenoot tegengekomen, die exact dezelfde laptop had gekocht in mediamarkt, en exact hetzelfde probleem had. Hij is teruggegaan, en aangezien ze een eigen hersteldienst hebben, hebben ze hem ter plekke gefixt (bijna een uur wachten!).

Maar hij kon me wel vertellen dat ze via F9 een recovery deden. Bleek dat natuurlijk nog een F-toets die ik niet heb geprobeerd, en inderdaad, hij is nu aan een herstel bezig.

In de (zeer beknopte) handleiding staat inderdaad bij 'Uw notebook herstellen', dat je de F9 toets moet gebruiken. Maar ja, ik had natuurlijk bij die sectie niet gekeken, aangezien herstellen niet aan de orde was.

Ik laat wel weten of het gelukt is, want blijkbaar ga ik niet de enige zijn met die laptop en dat probleem.

Het is gelukt, alles is vanzelf gegaan :)

Extrizyo

Legacy Member
je zou best nog eens een dvd branden van de recover partitie :) dan zit je safe in de toekomst want moest uw hdd crashen zit je daar ook ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan