Archief - Videokaart kapot?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lagoya

Legacy Member
PC1:
Als ik YouTube gebruik voor een clip te bekijken of gewoon wat muziek op te zetten valt na even mijn beeld uit.
Heb dit tijdens DVD's of Blueray's niet.
Audio speelt verder maar tot het einde van de track in WMP.
De koeling begint ook enorm lawaai te maken nadat het beeld weg is.
Reageerd totaal niet meer op niets en moet hem uitleggen door knop blijven in te houden.
Videokaart drivers al geupdate naar nieuwste versie.
Staat aangesloten op Sony tv. (Algemeen Pnp) Beeldscherm.

PC2:
Hoop dat ik deze ook terug aan de praat krijg is oude medion en is niet dringend.
Pc na tijd aan te liggen krijg ik volledig sneeuw scherm met wat lijnen en kleuren bij.

Aap

Legacy Member
lagoya zei:
PC1:
Als ik YouTube gebruik voor een clip te bekijken of gewoon wat muziek op te zetten valt na even mijn beeld uit.
Heb dit tijdens DVD's of Blueray's niet.
Audio speelt verder maar tot het einde van de track in WMP.
De koeling begint ook enorm lawaai te maken nadat het beeld weg is.
Reageerd totaal niet meer op niets en moet hem uitleggen door knop blijven in te houden.
Videokaart drivers al geupdate naar nieuwste versie.
Staat aangesloten op Sony tv. (Algemeen Pnp) Beeldscherm.

Welke browser gebruik je voor youtube?

Sommige browsers hebben een hardware versnelling die gebruik maakt van de grafische kaart. Schakel dit uit.

Controleer toch maar eens de temperaturen van de processor & grafische kaart.

PC2:
Hoop dat ik deze ook terug aan de praat krijg is oude medion en is niet dringend.
Pc na tijd aan te liggen krijg ik volledig sneeuw scherm met wat lijnen en kleuren bij.

Ik vrees ervoor dat dit een hardware probleem is en dat je grafische kaart kapot is. Heb je al eens geprobeerd met een ander scherm? Je kunt proberen drivers up te daten van de grafische kaart en chipset.

lagoya

Legacy Member
alles up to date gebracht al geprobeerd met IE7, Mozilla en google chrome.
Google chrome en mozilla werken enorm traag in het laden van alle paginas in vergelijking me IE.
Is het niet raar dat het enkel gebeurd bij youtube en niet bv als ik 1080p film aan het afspelen ben in VLC player?
Waar kan ik temperatuur ergens vinden? Niet echt slim :p

Aap

Legacy Member
lagoya zei:
alles up to date gebracht al geprobeerd met IE7, Mozilla en google chrome.
Google chrome en mozilla werken enorm traag in het laden van alle paginas in vergelijking me IE.
Is het niet raar dat het enkel gebeurd bij youtube en niet bv als ik 1080p film aan het afspelen ben in VLC player?

Misschien is de breedband van je internet connectie aan de lage kant. Buiten het surfen, zijn andere programma's traag?


Waar kan ik temperatuur ergens vinden? Niet echt slim :p

Dat hangt af van je computerconfiguratie. Aangezien dat je niet hebt opgegeven, is het verdraaid moeilijk om te helpen.

Normaal gezien zit een programma op de cd van je moederbord om de temperatuur is het oog te houden van je CPU. Van je grafische kaart is dat ook mogelijk.

lagoya

Legacy Member
Turbonet van telenet heb redelijk snel internet.
Speedfan gedownload
GPU 72
al derest staat een V bij dus die staan goed denk ik tussen de 39 en 46 allemaal.

Aap zei:
Misschien is de breedband van je internet connectie aan de lage kant. Buiten het surfen, zijn andere programma's traag?




Dat hangt af van je computerconfiguratie. Aangezien dat je niet hebt opgegeven, is het verdraaid moeilijk om te helpen.

Normaal gezien zit een programma op de cd van je moederbord om de temperatuur is het oog te houden van je CPU. Van je grafische kaart is dat ook mogelijk.


Youtube enzo speelt op IE onmiddelijk ook al zijn het HD filmpjes pc werkt ook snel nooit echt vertragingen.
Maar het is raar omdat mijn beeld uitvalt niet met internetconnectie te maken.

28.49mbps

Alles op mijn pc is in orde en werkt snel.
Pagina's laden via google chrome en mozilla firefox gaat traag.
Hier heb ik niet echt probleem mee gebruik gewoon Internet exlorer verder het doet wat hij moet doen...
Maar mijn probleem is dat mijn beeld steeds uitvalt tijdens kijken van video's in mijn internet browsers.

lagoya

Legacy Member
Heb vandaag pc eens volledig stofvrij gemaakt en temperatuur blijft nu hangen van gpu op 36C wat volgens speedfan te laag is maar kan denk ik geen kwaad maar vanaf ik een filmje opzet op youtube gaat die terug naar 60 en zet ik youtube gewoon uit want wil het risico niet lopen dat er iets kappot gaat.
Kan er mij iemand zeggen wat ik kan doen aub want dit is echt klote gewoon.

R3L4X

Legacy Member
Een grafische kaart kan een 100 graden aan, dan gaat de pc zichzelf uitschakelen, zolang die op 60-70 onder load blijft, zelfs 80 is dat nog redelijk oke.

lagoya

Legacy Member
ja vanaf ik kwartiertje youtube opzet zit ik al terug op 98 graden en is het gedaan muziek speelt nog verder tot einde maar beeld is uit en kan niets meer doen buiten hem dan uitleggen door knop te blijven in duwen...

R3L4X

Legacy Member
Haal MSI afterburner eens af en zet je koeling is op 70%, niet hoger want op lange termijn kan dat schade aan je koeler aanbrengen. Eventueel zijkant van de case er ook afhalen om zo al enkele graden te winnen.

Aap

Legacy Member
lagoya zei:
ja vanaf ik kwartiertje youtube opzet zit ik al terug op 98 graden en is het gedaan muziek speelt nog verder tot einde maar beeld is uit en kan niets meer doen buiten hem dan uitleggen door knop te blijven in duwen...

98 graden?? (ik denk dat je je grafische kaart bedoelt) Dat is te warm naar mijn gedacht!

[HoD]

Legacy Member
Ik lees er misschien over maar welke grafische kaart heb je? Naargelang de koeler en de hoeveelheid stof in de lucht moet je de koeler er misschien afhalen om hem goed te kuisen.

Aap

Legacy Member
Hungry® zei:
als alleen YOUTUBE die problemen geeft zou ik het eerder gaan zoeken bij zijn flash player.

Bah, dat kan mogelijks een invloed hebben op de temperatuur. Maar toch: 98 graden bij afspelen van simpele flash filmpjes.

Zoals eerder gezegd: schakel hardware versnelling uit in de browser en het beter gaan.

Maar die grafische kaart, die wordt te warm.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan