Archief - Videokaart extreem warm !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shape

Legacy Member
Ik heb daarnet een uurke NFSU2 gespeeld en plots kreeg ik meldingen
ivm VPU recover ?!
Als ik in Ati controlpanel keek,was 't net geen 96° :wtf:
En dat terwijl cpu maar 39° en mobo 35° :help:
Voor specs zie sig, k heb die x800pro amper 2 maand :eek:

Wat kan ik daaraan doen ?
Of is 't mss beter om gewoon met die kaart terug te gaan naar de winkel ?

Nu heb ik ongeveer 30min niet meer gespeeld en temp vga is terug 65° :confused:

Shape

Legacy Member
Heb ervoor bij HL2 of Battlefield Vietnam nooit problemen gehad . :unsure:

Radiance

Legacy Member
Controleer eens dat de fan zeker nog (goed) draait, kan altijd defect zijn, en tjah als jij in nfsu alles openzet & dus veel eist van uw gfx kaart kan het ook daar aan liggen, maar 96° komt wel op het puntje van gevaarlijk hoor.
Als de fan OK is zou ik het voorlopig zeker toch goed in 't oog houden.

str0ntj3

Legacy Member
hl2 vraagt toch wel meer dan NFSU2 zekerst :p
check zeker of de cooler draait.
ik zou de kaart is binnengeven in de winkel waarde ze gekocht hebt, das toch garantie.
Zet ook VPU recover uit, want da werkt toch nie :D

Shape

Legacy Member
K heb dus net eens mijn kast opengedaan en tot de conclusie gekomen dat mijn vga-cooler niet werkt :naughty: Is het zo dat een koeling van vga constant draait ? :baard:

azzurri

Legacy Member
daar heb je het probleem dan, ik heb ook een x-800pro (heel content af trouwens) en ze wordt idd heel warm bij mij is ze idle +- 42C en stressed rond de 65C en dat zijn zo de normale temps. 96C is veeel te veeeel zeker laten maken. Kijk eens of je stekkertjes (met die drie pinnekes) wel goe aangesloten is op je graka (naast de koeler daar).

str0ntj3

Legacy Member
kheb juist een foto van hem gezien, en de cooler draait idd niet, en het stekkertje zit in!
volgens mij is de cooler zelf gwn kapot
winkel binnengeven en hopla

Shape

Legacy Member
Merci voor de replies :niceone:
Ga dinsdag eens van mijn oren gaan maken :naughty:

str0ntj3

Legacy Member
zo gade ook niets oplossen,
doe da op een formele manier, en ge gaat nog zo goe geholpen worden :)

vinteg

Legacy Member
als ge wilt da ze nog vooler draait kunde mss nen ati silencer kope :cool:

Shape

Legacy Member
Ik ging sowieso alleen maar van mij oren maken als ze moeilijk doen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan