Archief - Video kaart stuk laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Neww

Legacy Member
Sinds kort heb ik een probleem met mijn laptop (Sony Vaio VGN-NR31Z/S)
Wanneer ik aan het gamen ben crasht men laptop. Ik krijg een blue screen en en de laptop herstart vanzelf enkele keren. Ook het opstart scherm van sony is in balken en strepen.

Nu vraag ik me af hoe ik dit zeker kan weten en of er iets aan te doen is.
Indien ik een nieuwe videokaart moet steken zou ik graag een schatting van de kosten hebben. Want misschien kan ik evengoed een nieuwe laptop aanschaffen. Het gaat trouwens om een Nvidea 8400M GT videokaart.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe drive
- PC geformateerd
- Zelfde probleem bij linux

Alvast bedankt!

Spock

Legacy Member
Ik ben niet zeker of je hier nog garantie op hebt? Anders drivers updaten voor u vid kaart. En als je dit kan, en echt alleen als je weet hoe het moet, kan je eens laptop openmaken en zien of de kaart beschadigd is. Meestal moet je gewoon via de achterkant je toetsenbord eruit vijzen maar soms is het ook langs de achterkant zelf mogelijk. Laat weten hoe de kaart eruitziet of trek een foto en upload hem via tinypic en zet de url hier.
Grtz

Neww

Legacy Member
Voorlopig durf ik niet zelf te prutsen aan de laptop. Heb wel eens een print screen genomen wanneer men laptop een film aan het draaien was: http://i54.tinypic.com/33my9dy.png .
De drivers zijn geupdate, weetniet of je hier iets mee bent.

Edit: daarstraks op msn kreeg ik volgende foutmelding wanneer iemand webcam aanzette:
"Het stuurprogramma van de videokaart ondersteunt de functie voor videogesprekken niet. Probeer in plaats daarvan een audiogesprek."

Spock

Legacy Member
ja die kwaliteit stinkt wel..
mss eens alle drivers verwijderen, dan opnieuw installeren en regelmatig controle doen op updates. Of wat wellicht zou werken als het niet aan de hardware ligt: system restore, naar een herstelpunt vroeger dan wanneer je problemen had.

Neww

Legacy Member
Drivers updaten/systemrestore/hele systeem formateren heb ik allemaal gedaan. Niets die helpt.. Weet iemand hoeveel een nieuwe videokaart steken kost? (model: Nvidia 8400M GT)

Yvezzke

Legacy Member
Laptop kaarten zijn redelijk duur en zeldzaam, prijs durft gaan tot de prijs van een nieuwe laptop zelfs.

Spock

Legacy Member
ja Neww zegt dat ie er niet zoveel kennis van heeft.. mss eens vragen aan iemand die wat kent van computers want je ziet nu ook wel dat wij je niet kunnen helpen met het 'openmaken' van je computer he..
Grtz

Neww

Legacy Member
De reden waarom ik mijn laptop nog niet open heb geprutst is omdat ik nog niet meer dan een harde schijf uit een laptop heb gehaald en omdat ik momenteel op kot zit. Dus als ik het nu verpruts moet ik een week zonder ;). Nu ben ik er wel 90% zeker van dat de videokaart gewoon kapot is. Deze werd ook altijd gloeiendheet. Wanneer men laptop even op men benen nam zagen ze rood en deed het enkele uren zeer..

Spock

Legacy Member
Neww zei:
De reden waarom ik mijn laptop nog niet open heb geprutst is omdat ik nog niet meer dan een harde schijf uit een laptop heb gehaald en omdat ik momenteel op kot zit. Dus als ik het nu verpruts moet ik een week zonder ;). Nu ben ik er wel 90% zeker van dat de videokaart gewoon kapot is. Deze werd ook altijd gloeiendheet. Wanneer men laptop even op men benen nam zagen ze rood en deed het enkele uren zeer..
ken je iemand die je laptop eens wil bekijken? Anders zien of je er garantie op hebt en anders.. nieuwe kopen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Inderdaad, zien of er garantie op zit en anders een nieuwe kopen ... Zelf grafische kaarten gaan vervangen moet je niet aan beginnen, wie zegt er ook dat dit gaat? Bij elk merk is dit anders en soms zit de chip zelfs gewoon op het moederbord gesoldeerd, en dan kan je ze niet vervangen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan