Archief - Vastgelijmde VGAkoeler vervangen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

epoX

Legacy Member
Ik heb de Medion 8080 PC, denk ik.
Bij deze zit een Radeon 9800XL.
Nu wordt deze de laatste tijd HEEL warm waardoor mijn scherm zich vanzelf uitschakeld of waardoor er artifacts verschijnen.
Ik zou dus graag de koeler veranderen, maaaaaaaaar ...
Die heatsink zit vastgelijmd aan de core.

Iemand die me kan helpen?

ComputerVISTA

Legacy Member
vastgelijmd? die zit gewoon vast met 2 plastic pinnetjes of schroefjes (ken de 9800 reeks niet te goed) maar voor de rest zit er tussen de heatsink en core enkel koelpasta hoor. Die kan wat plakken maar dat moet je er met gemak af kunnen halen hoor.

Psychodweep

Legacy Member
computer xp zei:
vastgelijmd? die zit gewoon vast met 2 plastic pinnetjes of schroefjes (ken de 9800 reeks niet te goed) maar voor de rest zit er tussen de heatsink en core enkel koelpasta hoor. Die kan wat plakken maar dat moet je er met gemak af kunnen halen hoor.

Soms zit da stevig vast hoor, onderschat het niet.
Wat je kan doen is em in een hermetisch gesloten zak een kwartiertje in de diepvriezer steken.
Oftewel als de GPU heel warm is em er proberen van te halen (dus net nadat je hem uit je pc haalt na het spelen van enkele spelletjes.)
Wees wel voorzichtig he.

babaar

Legacy Member
epoX zei:
Ik heb de Medion 8080 PC, denk ik.
Bij deze zit een Radeon 9800XL.
Nu wordt deze de laatste tijd HEEL warm waardoor mijn scherm zich vanzelf uitschakeld of waardoor er artifacts verschijnen.
Ik zou dus graag de koeler veranderen, maaaaaaaaar ...
Die heatsink zit vastgelijmd aan de core.

Iemand die me kan helpen?


kheb enkele weken geleden op dezelfde kaart nog een watercooling-blokje gezet :)
gewoon met een haardroger de koeler goed verwarmen, dan kan je heel gemakkelijk deze eraf nemen

zeroi

Legacy Member
Ik heb 2 maand geleden men vastgelijmd waterblokjes van men mobo en graka gehaald.
Resultaat, 2 keer nog een stuk core op het blokje :p. :sad: . Maar normaal als je het in de diepvries steekt, en dan er rustig aan trekt komt het wel los. Zo is het de eerste keer wel goed gelukt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik hoop dat die standaard koeling van men x800 xt pe er niet te vast op zit dan, want ik ga der die zalman op steken.

WoDk@

Legacy Member
Heb vroeger me mijne Gforce2 gts gewoon ne schroevendraaider onder de cooler gedaan ... een hefbalkje onder de schroeverdraaer en TJSAK ...cooler ging der zo af :) maakte ni veel uit ofdie dan kapot ging ofzo want was toch ni zo super toen en had toen toch al oog op ne andere dus.

ComputerVISTA

Legacy Member
WoDk@ zei:
Heb vroeger me mijne Gforce2 gts gewoon ne schroevendraaider onder de cooler gedaan ... een hefbalkje onder de schroeverdraaer en TJSAK ...cooler ging der zo af :) maakte ni veel uit ofdie dan kapot ging ofzo want was toch ni zo super toen en had toen toch al oog op ne andere dus.


jah das niet echt "DE" manier om het te doen he ;) deze optie ga ik toch even niet nemen met de mijne LOL

kutteke

Legacy Member
ik had mijne me secondelijm (fx 5200)
3 uur in de vriezer en wa wrikken met ne lepel ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan