Archief - Van een radeon 9800 pro => XT , enkele vraagjes...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krisse5844

Legacy Member
Hallo iedereen,

Misschien tot vervelends toe heb ik enkele vraagjes over het flashen van een 9800 pro naar een 9800 XT.

IK ben dus in het bezit van een St lab radeon 9800 pro. Zalman cooling voor erop met 80 mm fan. Nu zit orginele cooler er nog op maar die andere zou ik plaatsen als ik xt bios erin heb gepompd...

Vraagjes omtrent dit :

Ik bezit een ST lab radeon pro , mag ik dan zomaar een xt bios nemen van bijvoorbeeld een hercules, sapphire, pointvieuw.. Of moet dit exact van hetzelfde merk zijn ( in mijn geval een xt bios van sta lab radeon 9800 xt )?

Is er veel snelheidswinst te merken?

Welke voordelen heb je er nog aan , aan de xt bios / xt clock?

Welke nadelen schuilen er zich ?

Ik heb de sticky gelezen , en vindt niet direct deze antwoorden terug op mijn vraagjes...

Please help :help:

Greetz krisse

halovision

Legacy Member
st lab zegt me niets.
test eerst met behulp van atitool of je de xt snelheden kan halen, maw core 412 en mem 365. indien dit niet lukt en je krijgt artifacts, hoef je niet naar xt te flashen.
zoek ook eens uit of je wel over een R360 beschikt.
dat kan je vinden door middel van SiSoftware Sandra.
als het om een R350 gaat, flash je eveneens best niet.

krisse5844

Legacy Member
Ja ok, maar nu moet er nog iemand kunnen antwoorden of bios merkgebonden is ? Of je veel voordelen heb bij xt clocks / bios? en wat zijn de verscholen nadelen / adertjes onder het gras bij xt clocks / bios??

Greetz krisse

Fraggie

Legacy Member
kheb het zelf nog nie gedaan
ma bedoeling van flashen is om standaard clocks hoog te houden & mss, meer volt op je kaart steken
zodat je 'normaal' nog meer kan overclocken

en echt nadelen? als je kaart die speeds verdraagt, zie ik geen na deel & er is een verschil merkbaar :)

krisse5844

Legacy Member
Nu nog de vraag , mag ik bijvoorbeeld een bios van een sapphire / pointvieuw, hercules,... radeon 9800 xt nemen om mijn st lab radeon 9800 pro naar xt speeds te brengen??? Of is dit echt MERKGEBONDEN...

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
nee moet van hetzelfde merk zijn, zelf het geheugen op de kaart moet hetzelfde zijn, hynix bvb

wxphe

Legacy Member
halovision zei:
zoek ook eens uit of je wel over een R360 beschikt.
dat kan je vinden door middel van SiSoftware Sandra.
als het om een R350 gaat, flash je eveneens best niet.

Heb eens gekeken in sisoftware sandra en em zegt 350 maar toen ik mijn vga silencer erafhaald stond er toch 360 op. Dus is het toch het beste om gewoon eens te kijken, dan ben je altijd zeker.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan