als je maar 2GB gebruikt en je hebt 4GB en verhoogt dat naar 8 bvb zal dat dus totaal niets uithalen aangezien je maar 2GB gebruikt natuurlijk.
bvb, je hebt een doos van 20x20cm en je steekt er een blokje in van 10x10 maar je verandert dit doos naar 40x40 ... dat blokje blijft 10x10 en je hebt gewoon meer ongebruikte ruimte in die doos (geheugen)
je geeft geld uit dat je dus eigenlijk niet gebruikt/weggooit dan.
als je veel progs opent en je gebruikt dan +-3,5 à 4GB dan zal meer ram helpen omdat er dan minder/niet naar de hdd geswapped moet worden.