Archief - usb stick verkeerd geformateerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Daikenas08

Legacy Member
Ik heb mijn usb stick (4gig) geformateerd. via deze computer > rechts klikken > formateren.
Daar heb ik per ongeluk de capaciteit op 256mb gezet :p
nu probeer ik hem opnieuw te formateren maar ik heb alleen maar de optie meer om hem op 256 te zetten. Mijn pc herkent de overige ruimte dus niet meer.
Kan dit nog ongedaan gemaakt worden?

mdgf

Legacy Member
Probeer eens te herformatteren via schijfbeheer.
configuratiescherm => administrative tools (administratieve hulpmiddelen of zoiets wss als je nl windows hebt) => computer management => disk management

Daikenas08

Legacy Member
ik denk dat ik juist zit namelijk hier volgends je stappen dan toch maar wat nu?
kan alleen het stuurprogramma aanpassen

Daikenas08

Legacy Member
ik heb schijfbeheer gevonden door in uitvoeren diskmgmt.msc te typen.
daar herformateren helpt niet. Maar zoals je ziet herkent de pc het volume nog maar het staat als niet toegewezen.
Enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Yank

Legacy Member
die 1e partitie van 250MB verwijderen, dan ga je weer 1 grote ruimte hebben, dan 1 nieuwe partitie maken van de volledige grootte, die formatteren en een letter toekennen.

Hungry®

Legacy Member
Daikenas08 zei:
ik heb schijfbeheer gevonden door in uitvoeren diskmgmt.msc te typen.
daar herformateren helpt niet. Maar zoals je ziet herkent de pc het volume nog maar het staat als niet toegewezen.
Enig idee hoe ik dit kan veranderen?
logisch station van maken? Dan primaire partitie kiezen als dat niet lukt een uitgebreide. Daarna formateren.

Hungry®

Legacy Member
in disk management terug, rechterkant muis op klikken en dan kiezen om een logisch station te maken, of krijg je die optie niet? Hij zal er wel een aparte letter aan toewijzen. Als het logisch station is gemaakt kan je het formateren. Je zit dan wel met twee partities op die stick.

vnzz

Legacy Member
ga naar google en download jezelf partition wizard, en formateer je usb stick hierdoor, neem wel fat32 :) grtz

*het is een eenvoudige interface en zou zichzelf wel moeten uitleggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan