Muscleduck
Legacy Member
Hallo,
UPDATE: center speaker werkt, nieuwe vraag: heeft iemand ervaring met USB geluidskaarten? Werken die even goed als PCI geluidskaarten? Bv een X-Fi interne of USB kaart, is de kwaliteit vergelijkbaar? Ik zag de Creative Labs SB X-FI Surround 5.1 pro op internet maar kan geen deftige reviews vinden. Mijn case heeft geen plek voor een PCI kaart, vandaar.
Ik heb enkele dagen geleden een 5.1 set gekocht (Logitech Z5500 digital) om mijn PS3 en HDTV op aan te sluiten. Nu heb ik het probleem dat op mijn HTPC de center speaker niet werkt. Ik krijg alleen maar achtergrondgeluid door de speaker, geen stemmen. ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te installeren en de ouwe te uninstallen maar dat brengt geen soelaas. Op mijn PS3 werkt alles perfect. Als ik 5.1 test via het controlepaneel van mijn geluidskaart (onboard Realtek HD audio) dan werkt mijn center speaker dus ook niet. Als ik de testknop gebruik op mijn aftandsbediening van de 5.1 set werkt hij wel. Ik heb ook geprobeerd een film te streamen naar mijn PS3 via PS3 media server en als ik zo kijk dan werkt alles naar behoren. het ligt dus niet aan de speakers, noch aan het bronmateriaal. Er moet iets mis zijn in de instellingen maar ik kan totaal niet vinden wat. De set is trouwens aangesloten via SPDIF op mijn PS3 en anoloog op mijn HTPC. Google heeft mij ook niet echt verder gehopen, ik heb alleen geleerd dat ik niet de enige ben met problemen met een Realtek geluidskaart.
Als iemand hier ervaring mee heeft en de oplossing kent hoor ik het zeer graag.
Bedankt.
Als iemand hier ervaring mee heeft en de oplossing kent hoor ik het zeer graag.
Bedankt.
UPDATE: center speaker werkt, nieuwe vraag: heeft iemand ervaring met USB geluidskaarten? Werken die even goed als PCI geluidskaarten? Bv een X-Fi interne of USB kaart, is de kwaliteit vergelijkbaar? Ik zag de Creative Labs SB X-FI Surround 5.1 pro op internet maar kan geen deftige reviews vinden. Mijn case heeft geen plek voor een PCI kaart, vandaar.
: Creative x-fi extreme (€40), kwaliteit van geluid is ook veel beter.. verdient zo'n set imo wel ^^
hmz op wikipedia stond nochtans van wel 
.