Archief - USB 3.0 Traag!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phoenix26

Legacy Member
heb mij een externe harde schijf gekocht iomega Desktop Prestige 2TB
ik sluit die aan men usb 3.0 poort(en)
in begin gaat het vlot,maar na enkele seconden gaat het bergaf.
soms blokeren,dan haalt hij soms de snelheid van usb 1!!

ik heb geprobeerd met 2 usb 3.0 drivers.
heb moederbord ook al ge update.
Asus P6X58D-E

ik zit met 2 interne harde schijven die ik graag zou kopieren naar de externe.
films,muziek enz...

Aap

Legacy Member
Ik heb snel even op het internet gezocht: de iomega Desktop Prestige 2TB ondersteunt USB 2.0 maar niet USB 3.0, tenzij ik me vergis. De maximale snelheid zal USB 2.0 zijn. Maar verklaart nog niet waarom je snelheden van USB 1.0 hebt.

Probeer die desktop prestige op een USB 2.0 poort, 't zal sowieso toch niet sneller gaan dan USB 2.0

nTFs

Legacy Member
Heb je je chipset drivers van je moederbord wel goed geïnstalleerd ?

Phoenix26

Legacy Member
ja.ik heb de usb 3.0 versie.en ja het is een usb 3.0 kabel.
maar ik denk dat ik het probeelm weet,
ik heb ontdekt dat hij 3 bad sectors heeft.
ik heb het programma HDD Regenerator gedraaid en hij heeft 3 bad sectors gerepareerd.heb het programma Hd Tune gedraaid en hij heeft voorlopig toch geen bad sectors aan...
ben nu op dit moment men interne harde schijf naar de externe aant kopieren.
en de snelheid zakt weer!
heb gisteren de gegens van men interne harde schijf naar men andere interne harde schijf gekopieerd en dat ging veel vlugger dan als ik kopieer naar de usb 3.0 schijf.

de externe is nog maar een 3 maand oud,heb die 2dehands gekocht.
ik zelf heb ze 2 dagen.
ik heb wel het kas ticket.
valt dit onder garantie?

Phoenix26

Legacy Member
ik heb iomega gecontacteerd,
daar hebben ze mij gezegd dat ik moet terug gaan naar de winkel en vragen dat ze mij een andere geven.
ik had een live chat sessie aangegaan met iemand van iomega daar zelf.
ze hebben me de chatsessie door gemaild waarin duidelijk staat dat ik naar de winkel (fnac te gent) om een nieuw exemplaar mag gaan.
heb daarjuist naar fnac gebeld en alles uitgelegd.
daar zeggen ze me dat ze de hardeschijf zowiezo gaan opsturen.
ik heb de mail door gemaild naar fnac.en ga hem ook afdrukken en meenemen.
tis te hopen dat ze daar niet te moeilijk gaan doen.
als ze hem moesten opsturen naar iomega,zijn de verzendingskosten dan voor mij?

Extrizyo

Legacy Member
Phoenix26 zei:
ik heb iomega gecontacteerd,
daar hebben ze mij gezegd dat ik moet terug gaan naar de winkel en vragen dat ze mij een andere geven.
ik had een live chat sessie aangegaan met iemand van iomega daar zelf.
ze hebben me de chatsessie door gemaild waarin duidelijk staat dat ik naar de winkel (fnac te gent) om een nieuw exemplaar mag gaan.
heb daarjuist naar fnac gebeld en alles uitgelegd.
daar zeggen ze me dat ze de hardeschijf zowiezo gaan opsturen.
ik heb de mail door gemaild naar fnac.en ga hem ook afdrukken en meenemen.
tis te hopen dat ze daar niet te moeilijk gaan doen.
als ze hem moesten opsturen naar iomega,zijn de verzendingskosten dan voor mij?

als die onder garantie valt zijn die verzendingskosten voor hun, niet voor u :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan