Archief - Upgraden RAM/Graphics Card/Cooler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DEEPEESSS

Legacy Member
Hello guys!

Ik zit meestal in het Starcraft gedeelte op dit forum, maar nu heb ik enkele technische vraagjes voor jullie.

Zoals de titel al zegt wens ik mijn systeem te upgraden van een 4gb RAM naar een 6/8 GB Ram, mijn huidige Radeon HD3800 te vervangen door een HD 5750 en ik vroeg mij daarbij af of ik ook een extra cooler zou moeten aankopen.

Mijn huidige RAM-latjes zijn van het merk Kingston en zijn beide 2gb, mijn vraag hierover is of ik deze kingston latjes zomaar kan vervangen (door grotere kingston RAM-latjes), of dat ik moet opletten voor enkele bijzonderheden.
Ik heb gehoord dat je op de Mhz en dergelijk moest letten maar daar ken ik niet zoveel over :confused:

Alvast bedankt voor de informatie.

Basil Fawlty

Legacy Member
Veel moederborden hebben vier geheugensloten, dus je zou gewoon 2x2GB moeten kunnen bijsteken. Als je je oude geheugen nog wil gebruiken, moet je gewoon zien dat het geheugen dat je koopt van hetzelfde type is (bvb DDR2), en minstens even snel is (bvb 800MHz). Sneller kan geen kwaad. De reepjes gaan allemaal draaien op de snelheid van de traagste.

DEEPEESSS

Legacy Member
Ahja, ik ga ier sebiet een kijken hoeveel geheugensloten da ik heb.. Dan kan ik makkelijk upgraden naar 8 gb :)
Het aangehaalde geheugen is van hetzelfde merk, hetzelfde type, verbruikt evenveel volt en loopt ook op evenveel Mhz. Volgens mij moet da dan goed komen. Bedankt om dit al op te helderen.

Als iemand nog info heeft ivm die graphics card en cooler zou tof zijn.

Basil Fawlty

Legacy Member
Wat bedoel je met een extra koeler? Een HD5750 verbruikt volgens mij niet meer dan een HD3850 of HD3870, dus dat komt wel goed als het nu goed gaat.

DEEPEESSS

Legacy Member
Ja het probleem met SC2 is dat ik soms van die strepen enzo krijg tijdens het spelen, ook al start ik het spel maar net op en doen ik 1 game (20 minute fso).. En SC2 staat bekend voor het oververhittin van graphic cards, dermee da ik mss een 2de koeler wou aanschaffen.

jm188

Legacy Member
hoeveel casefans heb je? en waar hangen ze?

veel cases komen met alleen een outtake fan, besta is om dan er nog eentje dat koude lucht in de kast blaast vooraan de kast te zetten

DEEPEESSS

Legacy Member
de Radeon HD 5770 is idd ook een optie.
Ik heb achteraan 1 Fan hangen idd, dus vooraan ne fan is een optie.
Mss een goeie optie die jij kan aanraden ?

mdgf

Legacy Member
Van fan?
Welke case heb je? Want er moet ook plaats zijn voor een fan hé en liefst nog een 12/14mm fan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan