Archief - upgrade videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

looi1983

Legacy Member
ik heb dit systeem
amd 64 3000+
1 GB ram
150 BB HD
geforce 5200 256 mb van gainward
hercules fortissimo 2 7.1
ik wil upgraden naar een geforce 6800 van asus
is dit aan te raden of zijn het zotte kosten

azzurri

Legacy Member
Ge hebt een goe systeem maar een heeeel slechte kaart. Elke kaart da ge nu ga kopen gaat voor u een serieus verschil opleveren. Ge moet daarom geen heel dure kopen maar als je bvb die asus zou kopen gaat het verschil nog veeeeel groter zijn. Zeker doen dus.

Morpheus

Legacy Member
aan te raden...
dat gaat een dag en een nacht verschil zijn
Doen dus

xyus89

Legacy Member
als ik u was dan zou ik de 6800LE van MSI kopen en daarop alle pipelines activeren want bij MSI zijn ze niet defect

kijk es naar L@tro in de 3Dmark thread ... kijk waar die staat ?


Greetz Xyus89

BlackOUT

Legacy Member
Zoals Xyus89 zegt zou ik toch zeggen dat je beter voor een ander merk gaat dan asus
ze zijn kostelijker dan de andere

L@TrO

Legacy Member
Als je voor een 6800Le gaat moet je op 1 ding letten . Koop geen reviesie 1 !! Den 2 en 3 zijn goed. Enja het merk maakt niet echt uit hoor... , anders kan je ook voor de leadtek 6800Nu gaan , die zijn op sommige plaatsen voor 300€ te koop.

scum41

Legacy Member
Ik mag ook aan een upgrade beginnen denken...lol....geforce 2 MX 200 steekt er nu in :p

slijpschijf

Legacy Member
L@TrO zei:
Als je voor een 6800Le gaat moet je op 1 ding letten . Koop geen reviesie 1 !! Den 2 en 3 zijn goed. Enja het merk maakt niet echt uit hoor... , anders kan je ook voor de leadtek 6800Nu gaan , die zijn op sommige plaatsen voor 300€ te koop.


Dus bij revisie 2 & 3, kan je alle 16 pipelines activeren? Of is de kans hierop gewoon groter??

en die revisie, sta da op de doos? :)

L@TrO

Legacy Member
nee , heeft niets met de pipes te maken . Bij een revisie 2 en 3 kunnen de pipes evengoed niet werken. De revisie 1 geeft gewoon problemen ,zoals blackscreens tijdens het spelen. Dit komt omdat de revisie 1 gebruik maakt van het Aopen 6800le design waarbij de geheugen chips standaard overclockt zijn van 500mhz naar 700mhz. Bij de revisie 2 en 3 zijn ze overgestap naar het ref. Nvidia design met degelijk geheugen. Het verschil tss de rev2 en 3 is dat de rev3 2.0ns geheugen heeft en rev2 2.2 of 2.8ns geheugen.
De rev1 is trouwens te herkennen aan hun grote koelblock (die het geheugen overlapt). En in de rechter hoek bovenaan staat er op de kaart version 1.00. Ik heb trouwens al 2 keer een rev1 gehad (alle2 gaven ze problemen). En nu ben ik op men 3de aan het wachten . Dus 1 gouden raad , vraag aan de verkoper heel duidelijk rev2 of3 !

L@TrO

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
och mensen toch...Ik vind als ge toch zo'n bedrag op kunt hoesten dat ge beter direct gaat voor een 6800Gt of X800pro vivo :D

mja , 2Le'kes is 1ne GT hee ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan