Archief - Upgrade systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

major_killa

Legacy Member
Hey,

Ik zou graag mijn huidig systeem upgraden zodat ik recente games kan spelen.

Mijn huidige systeem:

Intel P4 (Intel 845E(ICH4) chipset / Pentium 4 Socket 478 / ATX )
Aopen AX4B-533 moederbord
Nvidia Geforce 4 mx 420
256 Ram
2000Mhz
40GB


Welke upgrades raden jullie aan?

Timmyboy

Lan

Legacy Member
Op 1e plaats graka. Koop 1 van de nieuwe 6600GT op AGP bus.
Dan ook nog eens kijken voor 256Mb extra ram (of 512Mb)

oxYda

Legacy Member
idd zoals Lan al zei nieuwe graka en ik zou gewoon nog es 256 ddr kunt ge toch al verder en mss 80 gb ni da da nodig is voor nieuwste games mjah

BraveHeart

Legacy Member
major_killa zei:
Hey,

Ik zou graag mijn huidig systeem upgraden zodat ik recente games kan spelen.

Mijn huidige systeem:

Intel P4 (Intel 845E(ICH4) chipset / Pentium 4 Socket 478 / ATX )
Aopen AX4B-533 moederbord
Nvidia Geforce 4 mx 420
256 Ram
2000Mhz
40GB


Welke upgrades raden jullie aan?

Timmyboy

Ik kan in je post niet opmaken hoe snel je processor is.
Klik rechts op deze computer, kies eigenschappen en geef je info over je (processor) door.
De snelheid van de CPU is belangrijk in Ghz.

Zover ik uwe pc zie, zou ik optereren voor meer ram geheugen.
512MB is minimaal, 1GB is zinvol voor next gen shooters zoals HL2, Doom 3, Far Cry en de nieuwere die nog uitkomen zoals stalker & fear.
Die keuze maak je zelf hoeveel geheugen je nodig vindt.
In ieder geval, met geheugen upgraden kom je er niet.
Je 3D kaart is niet geschikt om dit soort zwaar grafisch geweld aan te kunnen.
Een Radeon 9800 Pro is een oplossing als je budget niet hoog is of je wil niet veel uitgeven voor een beeldkaart om spellen te spelen.
Niet iedereen springt om even 450+ € op tafel te leggen voor een beeldkaart die maar een paar jaar met alle registers open te gebruiken is tot de prestaties niet meer genoeg zijn om die toekomstige spellen van 2 jaar later met alles er op en er aan te draaien.
En ik vind ook dat de Radeon 9800 Pro nog altijd de beste keuze is als je veel van hardware wisselt.

Uw harde schijf kan ook een probleem worden als je daar veel games en andere zaken op zet, 40gb is de dag vandaag niet veel meer, zo'n schijf heb je zo vol.

Voor +/- 100 € heb je al een 160 GB WD schijfje, of een Maxtor (hangt van model af).
Je ziet gewoon wat je nodig hebt.

Zonder te weten hoeveel je budget is om uit te gevan aan die pc, en de processor waar niets bij staat hoe snel die is, is het moeilijk te zeggen wat exact kopen voor die pc.

More info :scream:

major_killa

Legacy Member
Intel(R) Pentium (R) 4 CPU 2.0GHZ
Kloksnelheid: 2.0GHZ

256 Mb ram geheugen.

major_killa

Legacy Member
Ook een nieuwe voeding?

bestaat er een programma om te weten hoeveel watt dat uw voeding is?

major_killa

Legacy Member
Ik weet niet of je hier iets aan hebt :crazy:

SiSoftware Sandra


Moederbord
Fabrikant : Aopen
MP Ondersteuning : 1 CPU(s)
MPS Versie : 1.40
Model : 1294
Versie : 9188m10001
Registratie Nummer : 234a8237kn17
Systeem BIOS : 07/22/2002-i845E-W83627-6A69VABHC-00
Chipset : Intel 845 (Brookdale)

Systeem Geheugen Controller
Locatie : Moederbord
Error Correction Capability : Geen
Aantal Geheugen Sloten : 3
Maximaal Geheugen Ondersteund : 3GB
Bank0/1 - A0 : None None None None DIMM Synchroon SDRAM 256MB/64
Bank2/3 - A2 : Leeg
Bank4/5 - A4 : Leeg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan