Archief - Upgrade advies gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
Ik heb momenteel volgende configuratie:
AMD athlon xp 2000+
GeForce 4MX (AGP slot is 2X)
256 RAM

Moest ik nog es 256 RAM bijsteken en mijn videokaart vervangen met een
MSI RX9800PRO-TD 128MB DDR TV-Out Video-In DVI

Zou ik dan HL2 op full videosettings kunnen spelen?

Exit

Legacy Member
welk mobo? ram en graka zal wel helpen om games beter te draaien ... full zal gaan maar te zien welke res.

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
Exit zei:
welk mobo? ram en graka zal wel helpen om games beter te draaien ... full zal gaan maar te zien welke res.
Ben al content met 1024 X 786 maar 1280 X 1024 zou wel leuk zijn...

Tweek

Legacy Member
ik zeg van wel met die kaart en extra ram zal hl2 wel op high detail gaan
ik draai het zelf op high en medium bij 1024x768 met mijn xp1900+ en gf3ti500
edit : wel geen andere dinges zoals AA enz staan niet aan dachtek

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
Tweek zei:
ik zeg van wel met die kaart en extra ram zal hl2 wel op high detail gaan
ik draai het zelf op high en medium bij 1024x768 met mijn xp1900+ en gf3ti500
edit : wel geen andere dinges zoals AA enz staan niet aan dachtek
Zowel models, shading, als textures op high?

Tweek

Legacy Member
[f8]-[Iwan] zei:
Zowel models, shading, als textures op high?

model high
antialising none
textures medium
water simple
shadow high
filtering trilineair
shader high
vert sync disabled

dat zijn mijn recommended settings
maar ik dacht toch dat het was da als ge een oudere kaart had hl2 op een oudere versie van directx zal werken??

Zwan

Legacy Member
On topic:

1) ZEKER een Geforce 6600GT ter vervanging van die GF4MX
2) 512MB DDR erbij
3) Als er nog geld is, CPU upgraden naar Sempron 2800+ (als uw mobo et ondersteunt, tenminste)

vinteg

Legacy Member
euh zijde zeker da u agp slot niet meer aankan dan 2X? anders vrees ik voor ne zware bottleneck

apriliars50

Legacy Member
vinteg zei:
euh zijde zeker da u agp slot niet meer aankan dan 2X? anders vrees ik voor ne zware bottleneck

²nd that, kdenk dat de meesten tot hier toe daarover gekeken hebbe ...

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
OK heb dus de 6600 van msi 128 Ram gekocht en nieuw ram-geheugen pc3200 512.

Ik draai nu op 71fps met:
Textures High
Models High
Water reflect all
Shading low
geen aa
en trilinear

Goed nieuws dus voor mensen die hun pc willen upgraden.
AGP is dus toch 8x

Lo$eR

Legacy Member
@iwan je kunt even goed aa en af aanzetten.... gaat geen verschil merken want het werk wordt door u videokaart gemaakt....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan