Archief - Traag internet.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Hey,

Wij hebben hier internet van Belgacom en beschikken over het Intense-pack, we betalen dus voor een snelheid van 30 Mbps. Ik weet dat het niet realistisch is deze snelheid na te streven maar het probleem is dat we maar 1/10 van deze snelheid halen m.a.w. 3 à 4 Mbps. Weet ook dat het afhankelijk is van de afstand tot de centrale maar kan dit echt tot zoveel verlies van snelheid lijden? Of kan het aan de bekabeling liggen?
Heb al gebeld met Belgacom maar zij weerleggen het probleem.

Wie kan me helpen?

mvg

cool_boy_ke

Legacy Member
Afstand tot centrale maakt heel veel, en uw bekabeling ook. Uwe modem moet ook die 30Mbps aankunnen (maar dat is wss geen probleem)

fANAT1C

Legacy Member
ik heb hetzelfde aan de hand hier, Belgacom Favorite 30 mbps maar krijg er slechts 4 mbps door. Belkin 54G router, snel genoeg om toch meer dan 4 mbps door te laten.

SKoTN

Legacy Member
Kijk eens of HD al beschikbaar is in jullie regio? Dit is in vele regio's nog niet het geval. Mn ouders hebben ook digitale tv aangeschaft v belgacom en kunnen alle zenders nemen behalve de HD zenders. Ze hebben gebeld en belgacom zei dat HD nog niet beschikbaar is in hun regio. Denk dat het van internet juist hetzelfde is, dat de kabel die er nu ligt niet genoeg kan doorlaten...

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Modem is inderdaad de Bbox2 vn Belgacom zelf, denk dat deze 30 Mbps zeker aankan? Zou het dan toch liggen aan de bekabeling? We gaan ook overschakelen op belgacom tv in de toekomst omdat we dit quasi gratis krijgen bij het internetabbonement maar denk wel dat mijn regio HD-'compatibel' is. Woon in Asse vrij centraal in België, geen uithoekje dus waar de elektriciteit net werd uitgevonden. ;)

Nielsvds

Legacy Member
Om te checken welke technologie actief is: Surf naar 192.168.1.1 in je browser.
Wat staat er achter vdsl line status? Normaal gezien zou deze op SHOWTIME moeten staan. Vind je niets terug van vdsl line status dan heb je maar een b-box 1 ADSL modem ipv b-box 2 vdsl 2 modem. Als je geen HD kan ontvangen dan zit je jammer genoeg vast aan ADSL waarvan je momenteel de hoogste snelheid hebt. Dit kan je hier checken.

User_BELGIUM

Legacy Member
Rubisti-Ftw zei:
Modem is inderdaad de Bbox2 vn Belgacom zelf, denk dat deze 30 Mbps zeker aankan? Zou het dan toch liggen aan de bekabeling? We gaan ook overschakelen op belgacom tv in de toekomst omdat we dit quasi gratis krijgen bij het internetabbonement maar denk wel dat mijn regio HD-'compatibel' is. Woon in Asse vrij centraal in België, geen uithoekje dus waar de elektriciteit net werd uitgevonden. ;)

Da maakt nie ze of ge nu in Asse of Mollem of Kobegem woont.. ;) T ene stuk kan al VDSL2 hebben, t andere stuk nog niet..

Om het zeker te weten kan je dat gewoon vragen in de winkel of ze dat es willen zien voor u adres.

En verder, redenen dat ge traag internet kunt hebben: slechte verbinding van de kabel in de centrale.. Bij Belgacom kunnen ze dit testen hoe 'snel' u kabel is en hoeveel de weerstand is.. Maarja als ge zegt da die zeggen dat er niets mis mee is..

Es een andere modem proberen? Mss is het een technisch defect dan

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Wij zitten inderdaad nog maar op ADSL, en gaan nu overschakelen op VDSL, gaat dit het internet veel versnellen? Heb een installatiepakket gekregen van Belgacom met een nieuwe modem en aansluitapparatuur!

User_BELGIUM

Legacy Member
Rubisti-Ftw zei:
Wij zitten inderdaad nog maar op ADSL, en gaan nu overschakelen op VDSL, gaat dit het internet veel versnellen? Heb een installatiepakket gekregen van Belgacom met een nieuwe modem en aansluitapparatuur!

als het nog "gewone adsl" was, en geen adsl2, dan zijn u cijfers van 4mb/s perfect logisch traag. Door de overschakeling naar "vdsl", ik hoop dat je bedoelt "vdsl2"? zou u internet 'normaal' een pak sneller moeten gaan. Ik durf er geen cijfers op plakken omdat het allemaal nogal locatiegebonden is.. maar je kan na de overschakeling altijd eens je snelheid testen natuurlijk.

Veel succes met uw installatiepakket :) als ge vragen hebt of het lukt niet mag je mij n bericht zenden -in n vroeger leven belgacom technieker geweest-

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Erg bedankt voor de hulp, heb al ergens iemand gezien waar 10Mbps/s verbetering optrad, hopelijk is me hetzelfde lot gegunt! :) Nu tijdens de vakantie ff met de papa 'vdsl2' aansluiten!

Xtala

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
als het nog "gewone adsl" was, en geen adsl2, dan zijn u cijfers van 4mb/s perfect logisch traag. Door de overschakeling naar "vdsl", ik hoop dat je bedoelt "vdsl2"? zou u internet 'normaal' een pak sneller moeten gaan. Ik durf er geen cijfers op plakken omdat het allemaal nogal locatiegebonden is.. maar je kan na de overschakeling altijd eens je snelheid testen natuurlijk.

Veel succes met uw installatiepakket :) als ge vragen hebt of het lukt niet mag je mij n bericht zenden -in n vroeger leven belgacom technieker geweest-

Tenzij ik me hard vergis zit er op VDSL2 nauwelijks verlies (toch niet op de afstanden waarop BGC aansluit).
De TS zou hier dus een zeker vervijfvoudiging van zijn bandbreedte moeten hebben :)

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Aangesloten op VDSL2 en het gaat pakken sneller, meestal 18 MBPS. Nu is er wel een bijkomend probleem, elke keer wanneer de telefoon gaat valt het internet even uit. Als ik dus online ben op mn PS3 en hier de telefoon afgaan valt bijna direct de connectie weg, dit is al genoeg gebeurd om te verzekeren dat het de telefoon is en geen toeval!
Handig te weten: De telefoonlijn was een kapot en een belgacom-reperateur kwam dit herstellen.

Iemand?

Elegance

Legacy Member
Joris. zei:
ik heb hetzelfde aan de hand hier, Belgacom Favorite 30 mbps maar krijg er slechts 4 mbps door. Belkin 54G router, snel genoeg om toch meer dan 4 mbps door te laten.

Stap over naar en gigabit router . met het resultaat zal je schokeren :D

Feignasse

Legacy Member
Rubisti-Ftw zei:
Aangesloten op VDSL2 en het gaat pakken sneller, meestal 18 MBPS. Nu is er wel een bijkomend probleem, elke keer wanneer de telefoon gaat valt het internet even uit. Als ik dus online ben op mn PS3 en hier de telefoon afgaan valt bijna direct de connectie weg, dit is al genoeg gebeurd om te verzekeren dat het de telefoon is en geen toeval!
Handig te weten: De telefoonlijn was een kapot en een belgacom-reperateur kwam dit herstellen.

Iemand?

Tjah dan zal er iets niet kloppen aan de binnenbekabeling.

http://users.skynet.be/ulixes/telschema.jpg

En dit is de NTP2007 (TF2007): http://users.skynet.be/hesamedia/ext/tf2007.jpg

Idealiter gebruik je die TF2007 als eerste aansluitpunt.
- Binnenkomende lijn sluit je op de zwarte klem aan.
- Telefoons en faxtoestellen sluit je op de groene klem aan, ofwel op de aanwezige RJ-11 contacten.
- De meegeleverde splitter plaats je op deze TF2007, _niet_ op een verder wandcontact.
- De b-box2 sluit je ofwel aan op die splitter met de meegeleverde blauwe kabel, ofwel op een aansluitpunt dat met de blauwe klem van de TF2007 is verbonden. Maar dan mogen er op dat aansluitpunt geen andere toestellen dan de b-box2 worden aangesloten, en evenmin mogen er tussen dat aansluitpunt en de TF2007 nog aftakkingen zitten naar andere aansluitpunten voor bvb telefoons. En ook in dit geval plaats je de meegeleverde splitter op de TF2007, niet op het eigenlijke aansluitpunt van de b-box2.

Xtala

Legacy Member
INF3RN040 zei:
Stap over naar en gigabit router . met het resultaat zal je schokeren :D

Een router die maar 30Mbit routeert zal je even goed je maximum snelheid geven :)

Feignasse

Legacy Member
Om ook draadloos van de volle downloadsnelheid te kunnen genieten met een 20- of 30Mbit-abonnement, kan je toch beter uitkijken naar een wireless N-router. Want die 54Mbit van wireless G is ten eerste een theoretisch maximum en ten tweede sterk onderhevig aan storingen of afstand. Maar dat is natuurlijk enkel belangrijk als je aan volle snelheid grote bestanden wil binnenhalen. Voor gewone internettoepassingen volstaat zo'n 54G router meestal wel.

Xtala

Legacy Member
Uiteraard, maar das de wifi.
Dat heeft niks met de Layer 3 routing capaciteit van de router te maken.
Een router die gigabit support kopen is geld verspilling imo. Dan zijt ge beter af met een standaard model (alles doet 100Mbit tegenwoordig) dat Wifi N support, en een gigabit switch.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan