Archief - Temp mobo 51°C

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V_A_L

Legacy Member
Ik ben mijn asus a8v deluxe en amd 3500+ aant oc'en.
Ik heb geprobeerd de max van mijn cpu te bereiken en kheb daarvoor memory divers gebruikt om de mhz van de memory (corsair pc3200) laag te houden.
Ik geraak zo stabiel aan 2538Mhz, multi 11, 230htt, 181Mhz mem, 1.75v core.
Als ik een andere configuratie kies om aan die +-2500Mhz te geraken, vb 2502, multi 9.5, 263.35htt, 208.49mem, draait alles stabiel (superpi, aquamark), maar dan stijgt de temp van mijn mobo nar 51°C. Is dat normaal, of zou dat een fout zijn door de hoge htt?

Fr@gsta

Legacy Member
Is wel heel warm, probeer er eens een fan voor te plaatsen tijdens SuperPi en ziet dan eens.

corvette

Legacy Member
gebruik geen halve multi's..

uw Vcore is véél te hoog..

zet dat op 1.550 of hoogstens 1.600.

V_A_L

Legacy Member
Ik geraak met mijn asus 8av deluxe rev 2.0, corsair pc3200 en amd3500+ niet hoger dan een htt van 230 (vb met multi 8), zelfs niet als ik mijn memory divers gebruik zodat mijn mem op <200mhz functioneert. AGP/PCI lock staat op 33/66. Vlink staat op 1.5V, cpu op 1.6V.
Memory staat op 2.5, 3-3-8, 2T command en 8 beats burst length.
Ben ik iets vergeten waardoor mijn HTT hoger kan?

corvette

Legacy Member
V_A_L zei:
wat zijn uw timings?

nu loopt ie voor de moment op 253HTT aan 2.5-3-3-10-1T timings

vreemdgenoeg is m'n ram stabieler op 2.7vdimm dan op 2.8vdimm..

bollie69

Legacy Member
dat je mobo tot in de 50° oploopt lijkt me niet echt geloofwaardig.
zeker dat die temp niet van je cpu is?
dat zou ik eigenlijk wat geloofwaardiger vinden.

als bij je temps geen hogere temp dan dat van je mobo staan dan is die 50° zeker van je cpu.
je cpu loopt altijd warmer dan je mobo.

V_A_L

Legacy Member
bollie69 zei:
dat je mobo tot in de 50° oploopt lijkt me niet echt geloofwaardig.
zeker dat die temp niet van je cpu is?
dat zou ik eigenlijk wat geloofwaardiger vinden.

als bij je temps geen hogere temp dan dat van je mobo staan dan is die 50° zeker van je cpu.
je cpu loopt altijd warmer dan je mobo.

Die 50°C was zeker van mijn mobo. CPU was toen 54°C. Tis wel raar die 50. Die is zo hoog. Daarmee vroeg ik mij af of de mobo sensor mogelijk verkeerd zou werken door mijn overclocks. Als ik dan iets lager oc, dan kan de temperatuur van mijn mobo ineens 28°C worden. Momenteel is het op stock speed 15° met cool and quiet enabled.

***ARF***

Legacy Member
15° kan ni
of het zou in u kamer 15° moete zjn (wa vrij koud is)
ge kunt nooit koeler gaan dan kamertemp

V_A_L

Legacy Member
***ARF*** zei:
15° kan ni
of het zou in u kamer 15° moete zjn (wa vrij koud is)
ge kunt nooit koeler gaan dan kamertemp

Ja, dat weet ik ook wel.
Je vergeet er wel bij te zeggen dat je niet kouder kan gaan dan kamertemperatuur, indien je niet kiest voor vapochill o.d.

Maar het kan wel koud worden in mijn kamerke omdat de isolatie niet zo goe werkt. Buiten is het bekan aant vriezen, dus kan het wel zijn dat het hier 15°C wordt. Momenteel is mijn mobo 18°C nadat mijn pc al een paar uur idle draait. Kheb wel 7 casefans draaien. Kamertemperatuur is 19°C. Er zal dus wellicht een klein foutje zitten in de sensor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan