Archief - Telenet Wireless internet signaal laag?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
Zoals de titel zegt dus.

Een jaar geleden ben ik verhuisd naar mijn nieuwe appartement.
Ik had dan besloten om Telenet draadloos en digitaal tv te nemen.

Telenet komt naar hier maakt alles in orde, maar sinds die dag was er al 1 probleem, mijn desktop pc had toen al een laag signaal.
deze zat toen in een andere kamer die misschien 3a5 meter verwijderd was van de modem, op zich niet zo'n groot probleem maar ik besloot om mijn pc toch te verhuizen in de woonkamer.
Dus een paar dagen later verhuis ik de pc naar de woonkamer, nu zit die hier al ongeveer een jaar, praktisch naast de modem (mijn tv is eigenlijk naast de modem en dan mijn pc).
En al sinds een paar maanden zit ik hier weer met een fucking laag signaal?!
Ik krijg hier 2 blokjes, ik snap het niet het is nog niet eens een halve meter van de modem verwijderd en dan zo'n laag signaal???

Ik gebruik een usb cisco wireless netwerkkaart....
Kan er iemand mij uitleggen wat ik kan doen om mijn signaal te boosten en zo-danig te boosten dat ik deze naar mijn andere kamer te verhuizen, ben van plan om misschien een game-room te maken :D

Aap

Legacy Member
Waarom niet al die miserie besparen en gewoon bedraad nemen?

Ik zou eerder de draadloos van telenet uitschakelen en een deftige access point installeren. (moch ik draadloos zou overwegen)

Of erg goedkope oplossing:

http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

Gentei

Legacy Member
Aap zei:
Waarom niet al die miserie besparen en gewoon bedraad nemen?

Ik zou eerder de draadloos van telenet uitschakelen en een deftige access point installeren. (moch ik draadloos zou overwegen)

Of erg goedkope oplossing:

http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

Bedraad is natuurlijk de beste oplossing maar dat betekent dat ik dan een draad door heel mijn appartement moet trekken om tot mijn kamer te komen, zie ik niet zitten.
Dan zit je nog eens met uw ps3 & Wii waarmee je ook op het internet moet kunnen.

@frado

Hoe kies ik een andere wifi kanaal?

sneax

Legacy Member
wat is uw snelheid?

'blokjes' zijn irrelevant ...

de telenet draadloze modems zijn zeer kwalitatief imo, ge betaald makkelijk bijna 100eur voor een ap/switch/routerke met dezelfde functies

ofwel is hij kapot ofwel moet ge uw instellingen eens proberen aanpassen (andere channel)

Gentei

Legacy Member
Aap zei:
Dat hangt van modem tot modem af. Je moet in de handleiding kijken.

Tof.....ik heb geen handleiding gekregen hoor....

Maar maakt niet uit, blijkbaar stel je dit in bij Telenet zijn site via draadloze instellingen, ik heb het al veranderd naar een paar kanalen maar het geeft geen effect, of moet ik mijn pc herstarten telkens als ik een kanaal verander?

Mijn snelheid is wel goed denk ik, soms haal ik een snelheid van 1.5mb/s als ik download.

Ik heb het even getest op Speedtest.net
Op download haal ik 15.49mbps
Op Upload haal ik 1.13mbps

Geen idee of dit goed is of niet lol?

Ik dacht dat blokjes wel belangrijk waren hoe minder blokjes hoe zwakker het signaal niet?

wes82

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Ik heb het even getest op Speedtest.net
Op download haal ik 15.49mbps
Op Upload haal ik 1.13mbps

Delen door 8 en je kan zien met hoeveel MB/S je kan downloaden en uploaden.

Tip: Gebruik powerline (set van 2 adapters van 200 MBIT al te koop voor 35 euro). Snelheid tegenwoordig is al snel 8 MB/S.

Gentei

Legacy Member
wes82 zei:
Tip: Gebruik powerline (set van 2 adapters van 200 MBIT al te koop voor 35 euro).

Dat was inderdaad ook mijn éérste gedacht, iemand die hiermee ervaring heeft en heeft het een goeie signaaloverdracht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan