Archief - Telenet fibernet 40

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SoulBeat

Legacy Member
Zojuist is een installateur van telenet mijn internet komen upgraden
maar nu ik mijn internet probeer merk ik toch dat het net vertraagd is in plaats van versneld..

http://www.speedtest.net/result/1332409114.png
even later dit: http://www.speedtest.net/result/1332440571.png

met mijn vorig product (expressnet) had ik snelheden boven de 3MB/s
en nu opeens is het lager

de upload speed is wel wat gestegen maar nu ze een nieuwe modem geinstalleerd hebben zei de installateur dat mijn eigen router (Sitecom 300N) overbodig was nu er ingebouwd draadloos internet in die modem zit

enig idee waardoor mijn downloadspeed zo gezakt is en zo schommelt?

@XeSs

Legacy Member
Ik zie 10Mb/s en 19Mb/s... kijk ik nu verkeerd, of is het niet gewoon verdubbeld qua snelheid (uw downloadsnelheid)??

SoulBeat

Legacy Member
ik zie 2.50Mb/s in de eerste
en 1.37MB/s in de 2de of heb ik verkeerde settings tussen megabits en megabytes?

Het zijn allesinds dezelfde settings van toen ik expressnet had
het verschil: expressnet: 3.xx mb/s
nu schommelt het zeer hard en altijd zit het onder die 3.xx mb/s

als je upgrade verwacht je toch dat downloadsnelheid verbetert?

op dit moment loopt mijn internet echt wel supertraag, zoiets heb ik met expressnet nog niet gehad

daarnet een ping van 800+ms op speedtest, kan toch noet normaal zijn?

tantatium

Legacy Member
Ik denk dat dat Megabits zijn ipv Mbytes.

Dus delen door 8.

SoulBeat

Legacy Member
ok, maar toch, als ik bij expressnet 3MB/s krijg (megabytes)
en fibernet 40 maar max 2.5 en ik heb hiernet zelfs zo traag gezien als 0.125...

op dit moment gaat mijn internet echt supertraag dat ik bijna niets meer kan doen :/

@XeSs

Legacy Member
Ok ja vergeten, dat zijn megabits... xd

is de installatie vandaag gebeurd?

SoulBeat

Legacy Member
ja de installatie is een paar uur geleden nog maar gebeurd

we hebben bij ons thuis 2 pc's, 1 is verbonden via kabel die aan de modem hangt (die pc word gebruikt door mijn ouders) en 1 op mijn kamer via wifi

volgens mijn vader gaat het op zijn pc normaal terwijl ik hier zeer traag zit te surfen.
ik weet het wel niet zeker, maar wat als ik mijn eigen router terug zou verbinden, zou dat helpen?

TrsH

Legacy Member
de dekking van uw wireless zal waarschijnlijk niet deftig zijn.

plug eens jou sitecom weer in als je hiermee beter dekking hebt.
signaal zal niet sterk genoeg zijn.

SoulBeat

Legacy Member
ik heb daarstrax geprobeert mijn sitecom aan te sluiten op de modem maar ik kreeg alleen maar signaal van de modem zelf

daarna heb ik eens de draadloze functie van de modem uitgeschakeld via de site van telenet
dan komt (denk ik) mijn sitecom op mijn computer maar op het internet geraak ik niet..

TehJoker

Legacy Member
ik heb idd al veel gehoord over die telenet routertjes van fibernet met hun ingewerkte wireless dattie idd niet veel waard is.
Controleer trouwens ook es de settings van je telenet router of ie wel degelijk verbinding geeft naar je eigen routertje?

SoulBeat

Legacy Member
waar vind ik deze settings?

ook, op de site van telenet in de Mijn Telenet sectie vind ik ook settings voor de wifi van de modem
daar staat: Wifi Standard: 802.11bgn
zou het kunnen dat mijn wifi ontvanger dit minder goed kan ontvangen, ik ken er niet veel van hoor maar wie weet, ik kan het aanpassen naar: 802.11b, g of n

TeddySo

Legacy Member
of je de optie N (soort snelheid van wifi) op je netwerkadapter ingeschakeld hebt?

deze soorten bestaan er: B= 11mbps G= 54mps N= 150/300mbps
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan