Archief - te zwakke voeding?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darkfantoom

Legacy Member
hallo,

ik heb een upgrade gedaan van mijn systeem en als ik wil gamen crashen mijn games hier juist battlefield geprobeerd kreeg ik bluescreen. daarna EYE gespeeld en ik kreeg dubbel beeld en begon vanzelf te schieten ook. is dit een teken van mijn voeding die te zwak is ? ik moet er wel bij zeggen als ik mijn pc geassembleerd heb en ik stak de voedingskabel in de voeding en als ik dan drukte op de aan knop startte de pc op. maar na 4-5 seconden viel hij weer uit. en na 5 a 10 seconden sprong ie vanzelf weer aan en boote (zonder beeld te geven) maar na de grafische kaart er uit te halen en de bios te resetten me het batterijtje was het opgelost.

mijn onderdelen zijn
processor: intel i7-870
mobo: GA-p55a-ud4
voeding: straight power 700watt
grafishe kaart: gigabyte 580gtx super overclockt
1x barracuda green 2TB
2x barracuda 7200.12 1TB
1x OCZ SLD3-25SAT3-60G
4x Adata XPG Gaming V2.0 AX3U1600GB2G9-DG2
en de sythe mugen 3 en ook 4x aerocool shark fans (op power mode)

Aap

Legacy Member
darkfantoom zei:
grafishe kaart: gigabyte 580gtx super overclockt


Probeer zonder over te klokken, idem voor processor.

Je spreekt van een blauw scherm, maar zonder verdere informatie. Zonder die informatie kunnen we je niet verder helpen.

Blue screen of death (STOP error) information in dump files.

Kies voor "options" -> "lower pane mode" en vervolgens "blue screen in xp mode".

De voeding lijkt me zeker voldoende. Vergeet zeker niet de extra ellentriek aan te sluiten aan de grafische kaart.

darkfantoom

Legacy Member
Aap zei:
Probeer zonder over te klokken, idem voor processor.

Je spreekt van een blauw scherm, maar zonder verdere informatie. Zonder die informatie kunnen we je niet verder helpen.

Blue screen of death (STOP error) information in dump files.

Kies voor "options" -> "lower pane mode" en vervolgens "blue screen in xp mode".

De voeding lijkt me zeker voldoende. Vergeet zeker niet de extra ellentriek aan te sluiten aan de grafische kaart.

dit is de informatie van de bluescreen
Code:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: hal.dll

If this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x00000124 (0x0000000000000000, 0xfffffa8009df6028, 0x00000000b6000000, 
0x0000000000200001)

*** hal.dll - Address 0xfffff80003018903 base at 0xfffff80003006000 DateStamp 
0x4a5bdf08

en mijn pc is niet overclockt de grafische kaart heb ik zo gekocht. en met extra elektriciteit bedoel je de 1x6 pin 1x8 pin connector ? deze zijn alebij aangesloten aan de kaart.

Aap

Legacy Member
Ik vind op 'tinternet' niet direct een oplossing voor je.
Gebruik Prime95 (optie torture test) om de stabiliteit te testen van je systeem, voor minstens 2 uur. Als hij fouten op aangeeft zijn er problemen met geheugen/CPU. Hou de temperatuur van je CPU in de gaten, kijk ofdat hij niet te warm wordt.
Gebruik memtest om specifiek je RAM geheugen te testen. (minimum twee uur, kijk of dat er geen fouten zijn)
Als je spelletjes speelt, hou zowel de temperatuur van je CPU én de grafische kaart in het oog.
Opwaarder je drivers van je grafische kaart/chipset/...
Opwaardeer je BIOS

mdgf

Legacy Member
Andere voeding proberen, andere gpu proberen, gpu klokken naar referentiesnelheden.

Geheugen zou ook kunnen, maar lijkt me veeleer een grafisch probleem.

darkfantoom

Legacy Member
Aap zei:
Ik vind op 'tinternet' niet direct een oplossing voor je.
Gebruik Prime95 (optie torture test) om de stabiliteit te testen van je systeem, voor minstens 2 uur. Als hij fouten op aangeeft zijn er problemen met geheugen/CPU. Hou de temperatuur van je CPU in de gaten, kijk ofdat hij niet te warm wordt.
Gebruik memtest om specifiek je RAM geheugen te testen. (minimum twee uur, kijk of dat er geen fouten zijn)
Als je spelletjes speelt, hou zowel de temperatuur van je CPU én de grafische kaart in het oog.
Opwaarder je drivers van je grafische kaart/chipset/...
Opwaardeer je BIOS

ik heb dit alemaal gedaan maar geen fouten gevonden. gisteren heb ik gehad dat er rook uit mijn fancontroller kwam die van de case zelf is (is rechtstreeks aangekopelt via de voeding voor stroom). de case die ik gebruik is deze Aerocool XPredator Black Edition en als ik hem terug heropstarte was er geen probleem meer geen rook en de fancontroller werkte nog. kan het zijn dat de voeding een kortsluiting heeft gegeven naar de fancontroller?

ik heb hier een voorbeeld van mijn probleem op youtube gevonden het inege verschil is dat mijn pc de 2de keer aan te springen gewoon opstart .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan