su8perkillr
Legacy Member
Hallo mensen =)
Heb laatst een mooie nieuwe pc gebouwd voor de eerste keer, met de volgende specs:
---------------------------------
CPU koeler: Dark Rock Pro C1 (754, 775, 939, 940, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 11) HXLVB2
---------------------------------
Vid kaart: EAH6670/DIS/1GD5 (AMD Radeon HD 6670) JCXVW8
---------------------------------
Processor: Phenom II X6 1100T (6x 3300 MHz) HD2A77
---------------------------------
Voeding: BPS-550C (550 Watt) TN5C33
---------------------------------
Kast: Storm Master Enforcer (4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, 2x 2,5" intern) TQXMA6
---------------------------------
DVD brander/lezer: DRW-24B3ST (24 / 8 / 12 speed) CEBA33
---------------------------------
Mobo:M4A79XTD EVO (AMD 790X) GDEA06
---------------------------------
HD: HDS721010CLA332 (1.000 GB) AEBI15 ×2
---------------------------------
RAM geheugen 8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB)
---------------------------------
In elkaar zetten was leuk, thermo pasta derop gesmeerd, CPU fan monteerde duurde ffies maar lukte ook, de rest zo makkelijk als wat door geweldig gedesignde kast. Toen dacht ik, gôh zal ik m eens aanzetten? Dat deed ik, gebeurde niks. FFFFFFFFF---. Maargoed, even gekeken, bleek de CPU fan voeding er nog niet in te zitten. Kon ik ook weer even om mezelf lachen. Daarna win7x64 geinstalleerd zonder problemen.
En toen. Tijdje deed ie het gewoon, maar op een keer begon hij spontaan vast te lopen (danwel bluescreen danwel gewoon, FREEZE.) Uitzetten, aanzetten, geen speaker piepje horen. Damnit. Opnieuw en opnieuw proberen. Steeds geen piepje. Toen wat gemorreld aan kabeltjes, dan doet ie het eventjes om vervolgens bluescreen te geven. Af en toe ook zonder problemen gerund, en zelfs zware grafische spellen als Splinter Vell Conviction of RFG gespeeld, en tegelijkertijd nog een MC server draaiende houden, zonder problemen. CPU nooit boven de 50 graden geweest.
Nu doet ie het dus helemaal niet meer. Geen gepiep, tot ik het RAM geheugen er uit haal, dan piept ie alsof zn leven er van af hangt, daarna RAM geheugen er weer in, doet ie het eventjes (zon 2 minuten na in te loggen in windows) en bevriest vervolgens. Voor zover ik weet is er niets beschadigt, het enige waarvan ik wel weet is dat mn CPU fan niet super strak vast staat waardoor ik m moet neerleggen omdat ie anders geen contact maakt met mn CPU en dan dus niet koelt (moet ik nog ffies fixen).
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Mij lijkt een te zwakke voeding het logischte, heb ik namelijk ook al een keer gehad met een andere pc, die deed een beetje tzelfde.
EDIT: Nog iets grappigs, t kan mn BIOS niet zijn, die is geupdate. Maar het grappige stukje is dat soms na het uitvallen de hele BIOS weer leeg staat.
Heb laatst een mooie nieuwe pc gebouwd voor de eerste keer, met de volgende specs:
---------------------------------
CPU koeler: Dark Rock Pro C1 (754, 775, 939, 940, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 11) HXLVB2
---------------------------------
Vid kaart: EAH6670/DIS/1GD5 (AMD Radeon HD 6670) JCXVW8
---------------------------------
Processor: Phenom II X6 1100T (6x 3300 MHz) HD2A77
---------------------------------
Voeding: BPS-550C (550 Watt) TN5C33
---------------------------------
Kast: Storm Master Enforcer (4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, 2x 2,5" intern) TQXMA6
---------------------------------
DVD brander/lezer: DRW-24B3ST (24 / 8 / 12 speed) CEBA33
---------------------------------
Mobo:M4A79XTD EVO (AMD 790X) GDEA06
---------------------------------
HD: HDS721010CLA332 (1.000 GB) AEBI15 ×2
---------------------------------
RAM geheugen 8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB)
---------------------------------
In elkaar zetten was leuk, thermo pasta derop gesmeerd, CPU fan monteerde duurde ffies maar lukte ook, de rest zo makkelijk als wat door geweldig gedesignde kast. Toen dacht ik, gôh zal ik m eens aanzetten? Dat deed ik, gebeurde niks. FFFFFFFFF---. Maargoed, even gekeken, bleek de CPU fan voeding er nog niet in te zitten. Kon ik ook weer even om mezelf lachen. Daarna win7x64 geinstalleerd zonder problemen.
En toen. Tijdje deed ie het gewoon, maar op een keer begon hij spontaan vast te lopen (danwel bluescreen danwel gewoon, FREEZE.) Uitzetten, aanzetten, geen speaker piepje horen. Damnit. Opnieuw en opnieuw proberen. Steeds geen piepje. Toen wat gemorreld aan kabeltjes, dan doet ie het eventjes om vervolgens bluescreen te geven. Af en toe ook zonder problemen gerund, en zelfs zware grafische spellen als Splinter Vell Conviction of RFG gespeeld, en tegelijkertijd nog een MC server draaiende houden, zonder problemen. CPU nooit boven de 50 graden geweest.
Nu doet ie het dus helemaal niet meer. Geen gepiep, tot ik het RAM geheugen er uit haal, dan piept ie alsof zn leven er van af hangt, daarna RAM geheugen er weer in, doet ie het eventjes (zon 2 minuten na in te loggen in windows) en bevriest vervolgens. Voor zover ik weet is er niets beschadigt, het enige waarvan ik wel weet is dat mn CPU fan niet super strak vast staat waardoor ik m moet neerleggen omdat ie anders geen contact maakt met mn CPU en dan dus niet koelt (moet ik nog ffies fixen).
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Mij lijkt een te zwakke voeding het logischte, heb ik namelijk ook al een keer gehad met een andere pc, die deed een beetje tzelfde.
EDIT: Nog iets grappigs, t kan mn BIOS niet zijn, die is geupdate. Maar het grappige stukje is dat soms na het uitvallen de hele BIOS weer leeg staat.

Alleen dat t wss iets met windows en hardwarefouten is, en dat staat me niet aan