Archief - Switchen tussen grafische kaarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mee

Legacy Member
Mijn vraag is simpel, is het volgende mogelijk of niet:

Ik heb een Asus P5k-E moederbord die 2 PCIe x16 sloten heeft (voor CrossFire).
Nu steekt daar momenteel een Nvidia GTX560 Ti op, die overal zijn werk doet behalve in rFactor. Die veroorzaakt daar crashes, is blijkbaar een terugkomend probleem zonder oplossing.

Nu heb ik nog mijn oude Ati HD4870 liggen (en ook nog ergens een XT1900), en vroeg ik mij af of ik die in mijn 2de PCIe-slot kon steken? En dan op een of andere manier soft- (liefst) of hardwarematig kan switchen tussen de 2 (niet tegelijk uiteraard). Zodat ik voor rFactor de Ati-kaart kan gebruiken en voor al de rest mijn Nvidia.

Is dat mogelijk of is dat een brug te ver?

Alvast bedankt!

daviddebruyne

Legacy Member
Je kan toch niet switchen tussen drivers voor grafische kaarten..?
Ik heb nog nooit over iets dergelijk gelezen, ziet ernaar uit dat je je rFactor zal moeten opofferen
Grts

Mee

Legacy Member
Ik heb er hier gewoon eens een HD4350 bijgestoken en Windows (7) laten starten. Die herkende de grafische kaart en installeerde de drivers.

Eens in rFactor config gekeken (daar kun je kiezen welke grafische kaart hij moet gebruiken) maar daar stond enkel de Nvidia in. In apparaatbeheer mijn Nvidia uitgeschakeld, kabel verstoken naar de Ati en... Hij werkt gewoon op de Ati!

How very very cool! :D


PS: die HD4350 is precies niet gemaakt om te gamen :lol:.

Hmm, iets te vroeg victorie gekraaid.

Kan het zijn dat er een incompatibiliteit is met een Ati Radeon X1900XT en dat moederbord? PCIe 2.0 ofzo?

mdgf

Legacy Member
Kan het zijn dat er een incompatibiliteit is met een Ati Radeon X1900XT en dat moederbord? PCIe 2.0 ofzo?
Wat lukt er niet mee?
PCI-e is 100% backwards en forwards compatible, dat mag geen problemen opleveren.

En neen je kunt niet je scherm aansluiten op de ene kaart en dan de berekeningen laten doen door een andere (wel in CF/SLI, maar das wat anders).

Mee

Legacy Member
mdgf zei:
Wat lukt er niet mee?
PCI-e is 100% backwards en forwards compatible, dat mag geen problemen opleveren.

En neen je kunt niet je scherm aansluiten op de ene kaart en dan de berekeningen laten doen door een andere (wel in CF/SLI, maar das wat anders).
Windows detecteert die kaart niet, waar het bij de HD4350 wel direct werd gedetecteerd.

Dat je het scherm niet op de ene kaart kan aansluiten en de andere output laten geven was nogal logisch, maar het is de bedoeling om alles op 1 kaart te doen maar wel te kunnen switchen tussen de kaarten (wat blijkbaar wel mogelijk is).

Straks eens een andere HD4870 op de kop tikken (de mijne heeft een heel dikke cooler zodat ze niet in mijn kast geraakt :ironic: ) en op hoop van zege werkt die wel...

Tycho91

Legacy Member
Mee zei:
Windows detecteert die kaart niet, waar het bij de HD4350 wel direct werd gedetecteerd.

Dat je het scherm niet op de ene kaart kan aansluiten en de andere output laten geven was nogal logisch, maar het is de bedoeling om alles op 1 kaart te doen maar wel te kunnen switchen tussen de kaarten (wat blijkbaar wel mogelijk is).

Straks eens een andere HD4870 op de kop tikken (de mijne heeft een heel dikke cooler zodat ze niet in mijn kast geraakt :ironic: ) en op hoop van zege werkt die wel...

Ik verkoop 2 4870's btw ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan