Archief - switch na powerline?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Editor

Legacy Member
Hoila vrienden

Het antwoord lijkt me voor de hand liggend, maar toch vraag ik het liever even. Ik heb thuis een powerline uit de switch die zo naar de telenet digicorder ging. Maar je kent het wel, evolutie.. een homecinemasystem en playstation die erbij gekomen zijn. Het is toch perfect mogelijk na die powerline nog een switch te hangen en zo te verdelen he?

Merci

Frado2005

Legacy Member
Ik dacht van niet aangezien die digibox zijn eigen ip nodig heeft?

Editor

Legacy Member
ah maar, voor de eerste switch staat wel een router/wireless.

Exit

Legacy Member
dus dan krijgt de digicorder geen goed ip (tenzij je een vlan hebt gemaakt in die router)
digicorder hoort een 10.10.10.x ip te hebben om interactief te zijn
(gids langer dan 2dagen, films bestellen, rode knop stemmen, ...)
internet is niet verplicht op de digibox/corder tenzij je er 2 of meer hebt en 1 ervan een extra pakket heeft

Editor

Legacy Member
Heeft dat iets te maken met een virtual server-setting ofzo X?

The Virtual Server option allows you to define a single public port on your router for redirection to an internal LAN IP Address and Private LAN port if required. This feature is useful for hosting online services such as FTP or Web Servers.

Jack

Legacy Member
nee, heeft te maken met het feit dat de DHCP van Telenet het MAC adres van je Digicorder kent en er dus een specifiek IP aan toekent.

Een goede opstelling met een digicorder is:

Modem <=> Switch <=> Digicorder
<=> Router <=> PC​
<=> PS3, etc​

Powerline maakt van je elektriciteitsnet 1 grote hub, waar je powerline adapters de netwerkpoorten van zijn. Die kan je dus gebruiken om een afstand te overbruggen, maar alles moet wel binnen hetzelfde subnet blijven (maw alleen de verbindingen die onder elkaar staan in men illustratie hierboven kun je vervangen, als je verbindingen uit 2 verschillende kolommen wilt doen met powerline zal dat niet gaan)

Editor

Legacy Member
Momenteel ziet mijn netwerk er zo uit

Modem > Router (ook wireless) > dit naar pc 1,2,3 + via wireless naar 5 (en 1 naar switch)
------------------------------> switch dit naar de powerline
-------------------------------------------------> powerline, dit naar de ps3 - bdspeler en ps3

Exit

Legacy Member
dat gaat wel als je verschillende netwerken maakt met powerlines

modem => switch

switch => powerlineA1 en router

powerlineA1 => powerlineA2 => digicorder

router => pc's en powerlineB1

powerlineB1 => powerlineB2 => andere toestellen/pc's/switch/....

PowerlineA1 en 2 onderling isntellen op zelfde netwerkID
PowerlineB1 en 2 ook onderling instellen op zelfde netwerk
dan zullen A1 en A2 onderling connecten en B1 en B2, heb je dus 2 netwerken
of ze mekaar niet gaan storen dunno
anders 2 types die op andere communicatie protocol werken

Exit

Legacy Member
http://samexit.be/9lives/netwerk.jpg

omdat digibox/corder een apart netwerk heeft en al de rest achter de router dan in het zelfde netwerk komt. (ook de switch voor de router kan weg dan)

tenzij je die digibox niet interactief maakt (zie vorige reply) kan je die pwl's dus gebruiken
ook printer en mybook achter de router zetten

Jack

Legacy Member
Exit zei:
http://samexit.be/9lives/netwerk.jpg

omdat digibox/corder een apart netwerk heeft en al de rest achter de router dan in het zelfde netwerk komt. (ook de switch voor de router kan weg dan)

tenzij je die digibox niet interactief maakt (zie vorige reply) kan je die pwl's dus gebruiken
ook printer en mybook achter de router zetten

zijn die A en B powerline adapters? If so, zie mijn post, dat gaat niet werken want A1, A2, B1 en B2 zien elkaars verkeer.


PS3, netwerkprinter en Home Cinema systeem hangt ge idealiter ook achter uw router. Zodat ze mooi op 1 subnet zitten (zeker een netwerkprinter nooit op het publieke internet hangen!). Op uw tekening zouden er trouwens 5 publieke IPs (digicorder niet meegerekend) gevraagd worden aan de Telenet DHCP, en die zou je niet krijgen. Max 4, en dan moet je al Turbonet of hoger hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan