Archief - Stroom valt uit wanneer computer enige tijd aanstaat.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
ji,

klein vraagje.. :p

ik heb jaartje terug computer samen gestoken voor collega en deze zijn computer doet nu altijd de stroom uitvallen... en niet bij het opstarten maar wanneer hij al bezig is op de computer.

mijn gedacht iets mis met de voeding.. deze gewoon er uit halen en laten verwisselen met een nieuwe..

of zou het een ander probleem zijn ??

tis nen pc met I5, 460gtx en de voeding is nen corsair 650watt denk ik.

grtzz

Aap

Legacy Member
morfer zei:
of zou het een ander probleem zijn ??


Het kan zijn dat de CPU oververhit is, dan zal de computer ook uitslaan. Best de temperatuur in de gaten houden.

Wanneer valt de computer exact uit? Bij zware inspanningen? Spellekes?

morfer

Legacy Member
Hij valt soms uit in game en soms gewoon als hij niet gebruikt wordt..
morgen heb ik hem bij mij, dan zal ik wat testjes uitvoeren op belasting toe, en inspecteren of er stof in zit.
Normaal zou dat niet het geval mogen zijn aangezien die 2 weken terug helemaal is uitgeblazen.

En tis niet de computer dat uitvalt maar de plon vliegt uit.. dus ik vermoed een kortsluiting in de voeding?

Psy

Legacy Member
Oesje, klinkt idd wel niet gezond, dat zal wel niet aan teveel stof liggen. :p
Heeft hij onlangs misschien nog extra ((zware) apparaten op dat stopcontact aangesloten waardoor hem nu met overbelasting op dat circuit zit of iets dergelijks?

Voor hetzelfde geld zit zijn eventueel kapotte boiler op dat circuit & ligt het daaraan :p

Probeer die pc eens aan te sluiten op een stopcontact in een andere kamer of iets dergelijks & zien of ge nog hetzelfde voorhebt

morfer

Legacy Member
hmh kzal hem eens vragen of het aan dat kan liggen :p
Kga hem alleszins hier niet op mijn lijn aansluiten :p

Arcan

Legacy Member
Ik ben geen elektricien, maar kan het zijn dat er bijvoorbeeld teveel zware elektrische apparaten op datzelfde net zitten?

Acidbaron

Legacy Member
Als elektricien vermoed ik dat er al redelijk wat apparaten op dezelfde zekering staan en die dus gewoon uitslaat bij overbelasting.

Zou me verbazen dat je constant een korsluiting in de pc krijgt en die fijn verder werkt nadat je de zekering terug op zet, want geloof als er al in veiligheid in de voeding zit zijn het smeltveiligheden dus niet iets wat zichzelf hersteld.

morfer

Legacy Member
Kheb hem gebeld, en enkel zijn tv en stereo hangt aan dienen zelfde plon, dus da lijkt mij sterk dat het daar aan zou liggen, aangezien hij idl ook uitvalt.. en dan verbruikt hij nog geen 100W denk ik :^p

Exit

Legacy Member
of zoals hier als staat, teveel op 1 zekering
OF gewoon de veoding die teveel verlies geeft (hoewel dan de verliesstroom uitvalt, niet de zekering, tenzij het die is dat uitvalt en niet een zekering)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan