Snapy
Legacy Member
Aangezien de support-site en de handleidingen van Belgacom niet veel antwoorden geven, zal ik mijn vraag maar hier stellen: we hebben sinds enkele dagen Belgacom tv, maar de eerste problemen beginnen zich al te tonen. Ik heb namelijk de PLC-adapters van Belgacom geïnstalleerd omdat de decoder te ver weg staat van mijn modem, maar ik heb het gevoel dat de gegevensoverdracht over het elektriciteitsnet niet optimaal is.
Bij het bekijken van HD-zenders is er namelijk om de 10 seconden een beeldstoring; niet aangenaam als je een avondje rustig tv wilt kijken. Maar helemaal om zeep is het wanneer je een programma opneemt en terwijl tv kijkt, dan begint alles gewoon te blokkeren.
In mijn ogen dus duidelijk een probleem dat er te weinig power in de gegevensoverdracht is, maar aan wat kan dat liggen? In het begin zagen alle lampjes op die PLC-adapters groen, maar nu licht het huisje de hele tijd geel op, dus da's ook al geen goed teken.
Bij het bekijken van HD-zenders is er namelijk om de 10 seconden een beeldstoring; niet aangenaam als je een avondje rustig tv wilt kijken. Maar helemaal om zeep is het wanneer je een programma opneemt en terwijl tv kijkt, dan begint alles gewoon te blokkeren.
In mijn ogen dus duidelijk een probleem dat er te weinig power in de gegevensoverdracht is, maar aan wat kan dat liggen? In het begin zagen alle lampjes op die PLC-adapters groen, maar nu licht het huisje de hele tijd geel op, dus da's ook al geen goed teken.