Archief - Storing geruis enkel als ik game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kandalftje

Legacy Member
Hey,

Ik heb deze week nieuwe pc gekocht en alles gisteren mooi in elkaar gestopt en alles geinstalleerd enzo, nu vanaf ik een game opstart gelijk welke hoor ik een geruis in me boxen dacht eerst dat het me boxen waren maar dat heb ik getest heb vga vervangen, ram vervangen en hd, bijna alles en het houd niet op drivers zijn allemaal up to date en hij doet het enkel wanneer de game aanstaat en wanneer ik speel natuurlijk. ik ben ten einde raad mss weten jullie me te helpen.

Me spec is:
Mobo: Saberthooth p67
Vga: Asus Gtx 580
Ram: Corsair Vengeance 3x4 gig
Voeding: Enermax Revolution 1250 watt
Proc: I7 2600k met H70 Crosair

Dayofdead

Legacy Member
- Geluid kan zeer gevoelig zijn aan een slechte aanlevering van stroom. Probeer eens dmv een verlengkabel een andere stekker, vermijd stekkerblokken, ... .
- Probleem kan ook aan de adapter of de boxen zelf liggen. Om dat laatste uit te sluiten ga je er best eens mee bij een vriend om ze op een andere pc eens te testen. De slechte adapter is moeilijk te achterhalen, tenzij je iemand weet die dezelfde adapter gebruikt voor iets.
- Probleem kan ook zijn dat je boxen niet deugen natuurlijk (Ik stel mij bijvoorbeeld Labtec voor).

TehJoker

Legacy Member
mdgf zei:
Dus niet als je bv naar muziek luistert? Dat zou me verbazen.

mij niet eigenlijk, als je muziek luistert is dat meestal op "normale kwaliteit" (bv youtube muziek is maar op 64kbit max, CD muziek is op 128kbit tot 224kbit) tegenover gaming sound is normaal standaard 320kbit tot zelfs 500kbit. bij lage-kwaliteitsboxen/-geluidskaarten worden deze geluidskwaliteiten niet goed weergegeven door het gebruik van minderwaardig materiaal enzo.

SideShow

Legacy Member
voltages en / of clocks eens veranderen op je moederbord (in de bios dus)

ruis, piepen, storing ... heeft dikwijls met frequenties/voltages te maken

mdgf

Legacy Member
TehJoker zei:
mij niet eigenlijk, als je muziek luistert is dat meestal op "normale kwaliteit" (bv youtube muziek is maar op 64kbit max, CD muziek is op 128kbit tot 224kbit) tegenover gaming sound is normaal standaard 320kbit tot zelfs 500kbit. bij lage-kwaliteitsboxen/-geluidskaarten worden deze geluidskwaliteiten niet goed weergegeven door het gebruik van minderwaardig materiaal enzo.

Het merendeel van mijn muziek (en ik ben daarin toch zeker niet de enige) staat toch in V2/256kbps/V0/320kbps mp3 of Lossless.

CD muziek is op 128kbit tot 224kbit
Cd = geen mp3/lossy hé (je kunt dat niet zomaar uitdrukken in dezelfde bitrate vanwege geen/andere compressie), dat komt vaak overeen met ongeveer >900kbps eenmaal gecomprimeerd met een lossless codec (FLAC bv), puur wav (geen compressie) is nog véél meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan