Archief - SSD probleem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XPlosiv

Legacy Member
Hey,

Tijdens het spelen van BC2 daarnet is men pc plots gewoon uitgevallen en begon hij te rebooten. Vreemd genoeg zag hij niet meer in dat mijn OS op men SSD staat en probeerde hij te booten van mijn HD. Met als resultaat een knipperend streepje. :p

Gereset, F11 geduwt (AsRock P67 Extreme) zodanig dat hij een overzicht geeft van alle mogelijk boot opties. Daar zegt mijn mobo dat mijn HD op 1 staat, SSD op 2 en men DVD lezer op 3. (bootvolgorde)

Ik ga verder in BIOS menu naar boot opties om mijn SSD als eerste bootoptie te zetten maar vreemd genoeg staat mijn SSD daar niet in de lijst.

Kortom, als ik opstart moet ik u telkens F11 duwen en manueel zeggen dat hij van mijn SSD moet booten..

Iemand een idee? Zou er toch iets niet juist zijn met men hardware?

Thanks..

XPlosiv

Legacy Member
Inderdaad. Vertex 3 120gb. Ik zit nu weer op men PC en alles draait smooth. 't is gewoon bij het booten dat het probleem zit.

krisse5844

Legacy Member
Ik heb ook boot problemen gekend met een vertex 2 en blijkbaar zijn we niet de enige ... De mijne wordt herkent als zijnde "sandforce " ipv "vertex 2" en kan er dan uiteindelijk ook niet van booten ...

Ik moest dan de pc 5 maal herstarten ofzo eer ie deftig herkent werd . Eens ie draaide werkte ie perfect ...

Uiteindelijk garantie aangevraagd en na véél trekken en sleuren dan toch maar een nieuwe gekregen en je raad het nooit , the problems are still there :doh: ...

Later heb ik dan in bios een optie aangezet " wait for HDD delay " en die op 5 seconden gezet en nu wil hij 95 procent van de keren wel correct booten .
Lees ook op andere forums dat dit een goed effect heeft op cold bootproblemen...


Ocz ssd's ben ik al lang niet meer tevreden van ! Heb hier nog een rockstable Intel postville 160 Gig draaien die indertijd véél geld heeft gekost ( lees dubbel van de prijs waarvoor OCZ schijfjes van die grote weggaan ) en die heeft me nog geen seconde in de steek gelaten ... Dit was dan ook de eerste en laatste SSD van OCZ ...

XPlosiv

Legacy Member
Ja ben ook forums aan het afschuimen. We zijn blijkbaar niet de enige met problemen :sad:

Ik zoek verder..

ATI

Legacy Member
Ik heb nog geen problemen gehad,maar heb al wat gegoogled en koop ook geen van ocz meer.

Voodooghost

Legacy Member
Bij de Vertex 3 zijn er bekende problemen met de SF controller en bepaalde mobo chipsets.
Ik heb een Vertex 3 gehad die in Panic lock is gegaan nadat die een week of 3 blue screens veroorzaakte en daarna niet meer gedetecteerd werd in de bios. Na een aantal keer resetten werkte die weer.

Ik raad u aan om backups te maken en als die effectief in de lock zit kan je die gewoon wisselen en krijg je een nieuwe.

tripomatic

Legacy Member
kan een firmware update van de ssd het probleem niet verhelpen?
Kijk anders eens achter firmware voor de betreffende ssd.

Sapermun

Legacy Member
Heb de laatste tijd al meer van deze problemen gezien op verschillende fora. hier nog geen last van de ssd (corsair ssd perf 3 series)...maar we houden ons hart vast :)

Psy

Legacy Member
toen ik dees v3 pas had gekocht ook een paar issues gehad, eenmaal bluescreen, tweemaal pc die gewoon vasthing, toen ik resette, vond em de v3 ineens niemer, toen pc ff een minuutje uitgezet & toen was die ineens magisch terug.
sindsdien wel nooit meer voorgehad, ongeveer een maandje geleden, blijf het een rare situatie vinden. (op sata2 mobo trouwens)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan