Archief - ssd gaat traag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massie

Legacy Member
Als ik de snelheid van mijn vertex 2 vergelijk met andere is die verschrikkelijk traag.
Met crystaldiskmark heb ik heb getest. Read MB/s = 164,1 en write = 66,47. Dit zijn de resultaten van de eerste test, de andere 3 zijn te erg voor woorden.

Wat kan hier het gevolg van zijn. Ook de rating van Windows op mijn ssd is laag, normaal 7 of meer, nu 5.9.

nog even zeggen dat ik niets merk aan het gewone gebruik. Ik kan word, excel, powerpoint, chrome, access, outlook, itunes tegelijk opstarten en binnen 4 seconden staan ze allemaal op mijn scherm.

ATI

Legacy Member
Staat ahci aan in bios?kheb daarstraks gelezen dat crystaldiskmark fout uitleest.

krisse5844

Legacy Member
Massie zei:
Als ik de snelheid van mijn vertex 2 vergelijk met andere is die verschrikkelijk traag.
Met crystaldiskmark heb ik heb getest. Read MB/s = 164,1 en write = 66,47. Dit zijn de resultaten van de eerste test, de andere 3 zijn te erg voor woorden.

Wat kan hier het gevolg van zijn. Ook de rating van Windows op mijn ssd is laag, normaal 7 of meer, nu 5.9.

nog even zeggen dat ik niets merk aan het gewone gebruik. Ik kan word, excel, powerpoint, chrome, access, outlook, itunes tegelijk opstarten en binnen 4 seconden staan ze allemaal op mijn scherm.

Weet ook dat benchen met een SSD eeb zware belasting inhoud voor de SSD . Zo zou AS SSD benchmark volgens dat ik gelezen heb zo een ettelijke gig volschrijven voor de bench wat de garbage controller en andere optimatisatie features op uw ssd serieuze meerwerken oplevert ...

Ook moet je kijken of uw programma compressed data gaat gebruiken voor te benchen of niet ... Zo zou dit niet het geval zijn voor AS SSD waardoor je foute indicatie benchwaarden krijgt voor bijvoorbeeld de nieuwe 25mm vertex 2 SSD met sandforce controller zoals ik die heb zitten ...

Véél benchen kort na elkaar is dan ook verre van goed en zal alleen maar naar verloop van tijd foute waarden geven , doordat uw ssd platgebenched is en niet de tijd heeft te recoveren van de hoeveelheid data die het heeft moeten verwerken ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan