Archief - spook pc !? (pc gaat vanzelf aan?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CrazyInside

Legacy Member
om te beginnen gelukkig nieuwjaar blabla :)

ok nieuwjaarsdag 5h10

alles normaal

pc en modem steken in de stekker
modem flikkert es af en toe , zoals altijd


maar ineens -> BIEP! BZZZZZZZZZZZZZ biep krrkrrrkrrrrrr
(blazers) (harde schijven)

pc springt vanzelf aan !!!
wtf ???

kverschoot me een ongeluk

hoe kan zoiets in gods naam een pc die uitstaat gaat vanzelf aan ???
(help kwil een uitleg ofk ga bena geloven in buitenaardse krachten ofzo :) )
(2005 millenium bug nakomer ??? :) )

Exit

Legacy Member
niets ingesteld in bios?
toevalligheid? (spanningspiekje, maar dan nog ...)
iemand die u poets wil bakken, knopke geduwd ....

breez

Legacy Member
bij bepaalde netwerkkaarten heb je zo'n functie dat je pc's kunt aanzetten vanop afstand, kzou daar es kijken als er geen extra kabeltje van u netwerkkaart naar mobo loopt

Bloob

Legacy Member
Men broer had vorige week net hetzelfde probleem, en het was bij hem idd wat BrEeZiE zonet zei: hij kan zijn pc vanop afstand aanzette enz.
En ik denk dat iet was da vanaf moment da zen IP veranderde, sprong die pc terug aan .. :)

CrazyInside

Legacy Member
ah thnx ben al wa geruster

adaware vond 100 tal dingeskes van , start-now spyware of whatever

dacht eerst da het da was , ma das een zoekpagina ofzo eh en heeft nix me opstarte te maken ofzo , dus zalt da van die netwerkkaart op afstand bedienen wel kunnen zijn ,

mja ktrek de stekker wel uit , is nie plezant wakker worde omda uw pc eigen leven leid


thnx dudes

Vampyrotica

Legacy Member
heb ook ooit meegemaakt, van zodra mijn pc verbinding kreeg met het net, schoot hij aan. dus ook via netwerkkaart.

dat was omdat ik de schakelaar van de verdeler (waar mijn telenet modem insteekt) altijd afzet voor ik ga slapen of het huis verlaat (besparing of zo).

misschien kreeg hij plots een verbindingspeak of zo :) zal wel daar iets van zijn.

Davion

Legacy Member
WOL in u BIOS afzetten das ergens in u Power Menu een optie...

Wake On Lan, dan vliegt u PC ingangk wanneer u LAN kaart het vraagt... zet da op Disbaled in BIOS

Exit

Legacy Member
Davion zei:
WOL in u BIOS afzetten das ergens in u Power Menu een optie...

Wake On Lan, dan vliegt u PCI ingangk wanneer u LAN kaart het vraagt... zet da op Disbaled in BIOS
kleiene correctie, pci => pc (nie PCI vliegt in gang MAAR de PC :cool:

Wover

Legacy Member
Exit zei:
kleiene correctie, pci => pc (nie PCI vliegt in gang MAAR de PC :cool:
:bow:

gij durft davion tegenspreken :cool:

maar ge hebt wel gelijk; maar kdenk dattet nen typo was :unsure:

Davion

Legacy Member
Exit zei:
kleiene correctie, pci => pc (nie PCI vliegt in gang MAAR de PC :cool:

is idd waar, was typo :)


Woverke zei:
:bow:

gij durft davion tegenspreken :cool:

maar ge hebt wel gelijk; maar kdenk dattet nen typo was :unsure:

Als hij in zijn recht is heb er helemaal geen problemen mee dat ik wordt tegengesproken...

Exit

Legacy Member
tis da hé, de meesten zullen het wel weten dat het typo is maar er moet er maar net 1 zijn dat die aanneemt en verder .... tja, missingkjes doen rap de ronde hoor ...

@woverke ... Davion is nog jong ... dus da kan gerust :rofl: (maar toch iets ouder dan gij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan