Archief - Splinternieuwe case fan maakt vervelend zoemend geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GaMe®

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik heb een thermaltake element s case. Vooraan wordt deze geleverd met een 120mm fan die frisse lucht naar binnen blaast. Daar boven heb je ruimte voor nog een 120mm fan, deze moet je wel zelf kopen.

Foto1
Foto2

Nu ben ik een paar computerwinkels afgegaan naar de goedkoopste, maar overal waar ik kwam waren ze "niet in stok".

Dus uiteindelijk heb ik de duurste fan moeten nemen die er was.

Deze: Power4Pc - Antec Case fan TriCool (30db, 120mm, Double ball-bearing) (761345-75121-6)

Met double ball-bearing zelfs! (geen flauw idee wtf dat is) en ik kan met een knopje drie standen selecteren (had ik nu eens echt niet nodig)

Ik heb deze geïnstalleerd zoals het hoort, in dat plastiekje geklikt en het terug op zijn plaats geklikt.

Mijn case maakt zowiezo al veel lawaai. Dit omdat er 2 GPU's constant aan 98% aan het werken zijn (bitcoin mining).

Dit lawaai is namelijk een dof, zwaar geluid van blazende fans, waar ik me niet echt aan stoor en waar ik van kan slapen.

Maaaarrr, sinds dat ik die nieuwe fan erin gestoken heb, komt daar een soort van zoemend geluid uit dat echt boven al dat ander geblaas van de fans uit komt. Dit is echt STOREND. 't is ook een vreemd geluid, als ge in de ene hoek van de kamer staat hoort ge het hard, staat ge in de andere hoek zachter, draait ge uw hoofd naar de case hoort ge het niet, draait ge uw hoofd hoort ge het fel, ...

Als het knopje op slow staat, gaat het als: "zooooeeeeem .... zoooooeeeem ......... zoooooeeeeeem"

Op de hoogste stand gaat het als: "zooeem .. zooeem .. zoem .. zoem .... zoooeeem ... zoeem .. zooeem zooeem zooeem zoem zoem zoem zoem zoem zoem zoem ..." ZUCHT :angry:

Wat is daar de reden van? Gewoon die fan zelf? Is het dat plastieken houderke dat zo zoemt? (Die fan er onder zit nochtans in een zelfde houderke en heeft nooit zo een geluid geproduceerd)
Kunnen het misschien kabeltjes zijn die er vlak voor hangen?

Wat kan dit zijn? Fan gewoon terugbrengen naar de winkel? Vind het best erg, zoveel betalen voor een ventilatorke terwijl ge er kunt krijgen aan de helft van de prijs die zo geen lawaai maken (ik had hem dringend nodig helaas)

Alvast bedankt!

scipicore

Legacy Member
klinkt alsof de fan wat scheef gemonteerd staat. Al eens geprobeerd er eens op te drukken (op het centrale gedeelte uiteraard)?

Muscleduck

Legacy Member
Klinkt alsof er iets sleept of zo. Haal hem er eens uit en klik hem er opnieuw in. Of probeer hem eens als hij niet vastgeklikt zit, als je het dan nog hoort is er mss iets mis met de fan zelf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan