GaMe®
Legacy Member
Hallo allemaal,
Ik heb een thermaltake element s case. Vooraan wordt deze geleverd met een 120mm fan die frisse lucht naar binnen blaast. Daar boven heb je ruimte voor nog een 120mm fan, deze moet je wel zelf kopen.
Foto1
Foto2
Nu ben ik een paar computerwinkels afgegaan naar de goedkoopste, maar overal waar ik kwam waren ze "niet in stok".
Dus uiteindelijk heb ik de duurste fan moeten nemen die er was.
Deze: Power4Pc - Antec Case fan TriCool (30db, 120mm, Double ball-bearing) (761345-75121-6)
Met double ball-bearing zelfs! (geen flauw idee wtf dat is) en ik kan met een knopje drie standen selecteren (had ik nu eens echt niet nodig)
Ik heb deze geïnstalleerd zoals het hoort, in dat plastiekje geklikt en het terug op zijn plaats geklikt.
Mijn case maakt zowiezo al veel lawaai. Dit omdat er 2 GPU's constant aan 98% aan het werken zijn (bitcoin mining).
Dit lawaai is namelijk een dof, zwaar geluid van blazende fans, waar ik me niet echt aan stoor en waar ik van kan slapen.
Maaaarrr, sinds dat ik die nieuwe fan erin gestoken heb, komt daar een soort van zoemend geluid uit dat echt boven al dat ander geblaas van de fans uit komt. Dit is echt STOREND. 't is ook een vreemd geluid, als ge in de ene hoek van de kamer staat hoort ge het hard, staat ge in de andere hoek zachter, draait ge uw hoofd naar de case hoort ge het niet, draait ge uw hoofd hoort ge het fel, ...
Als het knopje op slow staat, gaat het als: "zooooeeeeem .... zoooooeeeem ......... zoooooeeeeeem"
Op de hoogste stand gaat het als: "zooeem .. zooeem .. zoem .. zoem .... zoooeeem ... zoeem .. zooeem zooeem zooeem zoem zoem zoem zoem zoem zoem zoem ..." ZUCHT
Wat is daar de reden van? Gewoon die fan zelf? Is het dat plastieken houderke dat zo zoemt? (Die fan er onder zit nochtans in een zelfde houderke en heeft nooit zo een geluid geproduceerd)
Kunnen het misschien kabeltjes zijn die er vlak voor hangen?
Wat kan dit zijn? Fan gewoon terugbrengen naar de winkel? Vind het best erg, zoveel betalen voor een ventilatorke terwijl ge er kunt krijgen aan de helft van de prijs die zo geen lawaai maken (ik had hem dringend nodig helaas)
Alvast bedankt!
Ik heb een thermaltake element s case. Vooraan wordt deze geleverd met een 120mm fan die frisse lucht naar binnen blaast. Daar boven heb je ruimte voor nog een 120mm fan, deze moet je wel zelf kopen.
Foto1
Foto2
Nu ben ik een paar computerwinkels afgegaan naar de goedkoopste, maar overal waar ik kwam waren ze "niet in stok".
Dus uiteindelijk heb ik de duurste fan moeten nemen die er was.
Deze: Power4Pc - Antec Case fan TriCool (30db, 120mm, Double ball-bearing) (761345-75121-6)
Met double ball-bearing zelfs! (geen flauw idee wtf dat is) en ik kan met een knopje drie standen selecteren (had ik nu eens echt niet nodig)
Ik heb deze geïnstalleerd zoals het hoort, in dat plastiekje geklikt en het terug op zijn plaats geklikt.
Mijn case maakt zowiezo al veel lawaai. Dit omdat er 2 GPU's constant aan 98% aan het werken zijn (bitcoin mining).
Dit lawaai is namelijk een dof, zwaar geluid van blazende fans, waar ik me niet echt aan stoor en waar ik van kan slapen.
Maaaarrr, sinds dat ik die nieuwe fan erin gestoken heb, komt daar een soort van zoemend geluid uit dat echt boven al dat ander geblaas van de fans uit komt. Dit is echt STOREND. 't is ook een vreemd geluid, als ge in de ene hoek van de kamer staat hoort ge het hard, staat ge in de andere hoek zachter, draait ge uw hoofd naar de case hoort ge het niet, draait ge uw hoofd hoort ge het fel, ...
Als het knopje op slow staat, gaat het als: "zooooeeeeem .... zoooooeeeem ......... zoooooeeeeeem"
Op de hoogste stand gaat het als: "zooeem .. zooeem .. zoem .. zoem .... zoooeeem ... zoeem .. zooeem zooeem zooeem zoem zoem zoem zoem zoem zoem zoem ..." ZUCHT

Wat is daar de reden van? Gewoon die fan zelf? Is het dat plastieken houderke dat zo zoemt? (Die fan er onder zit nochtans in een zelfde houderke en heeft nooit zo een geluid geproduceerd)
Kunnen het misschien kabeltjes zijn die er vlak voor hangen?
Wat kan dit zijn? Fan gewoon terugbrengen naar de winkel? Vind het best erg, zoveel betalen voor een ventilatorke terwijl ge er kunt krijgen aan de helft van de prijs die zo geen lawaai maken (ik had hem dringend nodig helaas)
Alvast bedankt!