Archief - Softwarematig overklokken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxime007

Legacy Member
als ik mijn graka en/of cpu overklok met software en
hoe kan ik dan mijn instellingen terug zetten als ik te veel overklok?

Is dit mss een oplossing: de software op een aparte partitie installeren
en als ik te veel overklok, die partitie formateren?

eraserke

Legacy Member
maxime007 zei:
als ik mijn graka en/of cpu overklok met software en
hoe kan ik dan mijn instellingen terug zetten als ik te veel overklok?

Is dit mss een oplossing: de software op een aparte partitie installeren
en als ik te veel overklok, die partitie formateren?


kzou u da ni aanraden voor cpu...ge gaat prolly system disc moeten formatten

voor graka>>>graka herinstalleren...

Sacristar

Legacy Member
daarom dat ze zeggen dat ge met ni meer als 5mhz moogt omhoog doen en dan altijd ff stresstesten eh.

als em dan freezed of zo moete em gewoon ff laten staan en dan kunde terug opstarten...

*edit* als ge een ati kaart hebt pakte gewoon atitool. als ge aan't testen zijt zorgt ge dat de optie op "load defaults at start-up" staat. ne keer dat ge uw max overclock hebt gevonden kunt ge uw custom instellingen laten laden bij start-up.

voor uw cpu, soms helpt gewoon ff cold booten of helemaal afzetten en ff wachten (ff wachten varieert van "tot de waaklampjes uitgaan" tot maximum een half ureke). als dat niet helpt, bios reset :)

wxphe

Legacy Member
heb ook nog eens zo"n proggie gehad van asus, ie klokte mijn pc pas over na het opstarten dus ik kreeg een venstertje met : press any key to load defaults of zoiets, dus dan is er toch geen gevaar peisk.

eraserke

Legacy Member
wxphe zei:
heb ook nog eens zo"n proggie gehad van asus, ie klokte mijn pc pas over na het opstarten dus ik kreeg een venstertje met : press any key to load defaults of zoiets, dus dan is er toch geen gevaar peisk.


ervaring zegt mij toch dat beter is om cpu in bios te overclocken ze...en graka ja da kunde ni anders dan softwarematig in win zelf...tenzijda ge agp poort overclocked...

mja en idd overclocken altijd in kleine stapkes
maar neemt wel eerst ne grote stap eh :p dan zijde toch iets minder lang bezig :crazy:

greetzz

Alzheimer

Legacy Member
eraserke zei:
kzou u da ni aanraden voor cpu...ge gaat prolly system disc moeten formatten

voor graka>>>graka herinstalleren...

ow boy, you're so full of shit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan