Archief - Socket 775

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cssnoob

Legacy Member
Hallo,

Onlangs startte mijn computer niet meer. Doordat er niets draaiden dacht ik dat het iets te maken zou hebben met de voeding.
Toen ik eens hoorden bij de firma tones waar ik al mijn onderdelen had gekocht. Zeiden zij dat het niet aan voeding lag maar dat mijn moederbord het had begeven. Omdat mijn computer al 3 jaar oud is, hadden zij het moederbord type socket 755 niet meer in handel. Zij stelde voor dat ik een nieuw moederbord kocht, maar daardoor was mijn processor en ram geheugen niet meer compatibel en moest ik dat er nog eens bijkopen. Daardoor werd het plots een dure herstelling :(
Mijn vraag is of ik ergens nog een moederbord kan kopen met het type socket 755? Mijn vorig moederbord was een INTEL-CORE 2 DUO E8400.

Alvast bedankt. :niceone:

Gamer

Legacy Member
e8400 is de naam van de CPU.

Het is inderdaad zo dat S775 niet meer gemaakt wordt.
Enige optie is nog tweedehands.

Ofwel doe je direct een upgrade naar I7.

jm188

Legacy Member
intel core 2 duo E8400 is uw cpu, die heb je al, en past op u moederbord

uw moederbord heeft een andere naam, dat je nog niet vermeld hebt

cssnoob

Legacy Member
Mijn excuses, mijn moederbord is: MSI-P43 NEO-F DDR2 s775 INTEL

Yank

Legacy Member
Je hebt nu DDR2-geheugen, maar alle S775 moederborden die nieuw verkocht worden zijn met DDR3-sloten, dus dan heb je ook nieuw geheugen nodig. Nu is DDR3 wel goedkoop, voor 20-25 euro heb je 4GB.

cssnoob

Legacy Member
Maar mijn processor blijft dan wel compatibel?
Weet je toevallig ook waar ik een nieuwe S775 moederbord kan kopen?

alvast bedankt :)

jm188

Legacy Member
uw processor is socket 775, als je een socket 775 moederbord koopt is dat compatibel ja :)


je kan ook eens op de tweedehands afdeling kijken hier op 9lives, daar komen vaak dualcore pc's aan bod met dus socket 775 moederborden

pstubru

Legacy Member
Let wel op bij de keuze van je moederbord : ik veronderstel dat je nu het gangbare ATX formaat hebt, want de link waarnaar je verwijst hebben ze enkel µATX op voorraad. Ik denk dat ik er eentje gevonden heb : je kan nog kiezen tussen verschillende shops. Kijk wel eerst eens alle specificaties na aub.

Oli4V

Legacy Member
Of anders doe je hier eens een schreeuw op het forum bij gezocht.

Een Asus P5K/P5Q of een ander bord met p35 of P45 chipset is niet zo moeilijk te vinden.

cssnoob

Legacy Member
Bedankt voor al jullie snelle reacties!! :)

Ik vroeg me nog wel af of dit moederbord in de buurt komt qua prestatie en vermogen met mijn vorige 'msi-p43 neo-f ddr2'

Bedankt!

T-T

Legacy Member
verschil zal heel miniem zijn, waar het verschil zal inzitten is volgens mij de bios, minder of geen overclock mogelijkheden bv. maar dat ben ik niet zeker, maar kwa prestatie zal je het zeker en vast niet merken, dit mag nog een andere chipset zijn.

mdgf

Legacy Member
Oudere ASrock mobo's staan wel niet bepaald bekend als kwalitatief. Als het van alternate moet komen en ATX moet zijn kijk dan mss eerder voor dat GB mobo (die heeft ook usb 3.0 blijkbaar, er staat wel µATX, maar volgens de site van GB is het ATX).

Of anders doe je hier eens een schreeuw op het forum bij gezocht.
Dat is ook wat ik zou aanraden, er zijn zeker wel nog mensen hier die er hebben liggen (ik ook, maar ik heb hem zelf nog nodig :p).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan