Archief - Slechte GPU Resultaten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Titanium X

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren een nieuwe voeding en grafische kaart.

-Voeding: Corsair TX 650 watt
-Grafische kaart: ATI 6950

Nu had ik eerst al mijn drivers van nVidia uninstalled (eerst manueel en daarna met driver cleaner pro). En daarna probeerde ik de ATI Drivers te installeren.

Nu gaf die de volgende foutmelding: Catalyst install manager has stopped working " Ik heb gelezen dat het een bekend probleem is" En als oplossing hiervoor heb ik het moeten installeren via cmd en dat schijnt gelukt te zijn.

Maar als ik nu bvb blackops speel op een 1920x1200 resolutie met alle settings op het laagste( dus zonder AA en AF en details op low) krijg ik een minimum fps van 45 en max 100. Dit terwijl ik ervoor met mijn 9800gtx ook ongeveer de zelfde minimum fps had.

+ het feit dat wanneer ik terug in/uit game tab of wanneer een map geladen wordt duurt dit veel langer dan ervoor met mijn oudere kaart.

Ik heb verder nog niet veel kunnen testen.

Dus wat kan ik hier best voor doen om dit verder te testen/Probleem op te lossen?

Mvg,

Titanium X

Céderieck

Legacy Member
ik zou de drivers van de Amd/ati web gaan halen maar voor je ze installeren alle ati drives wissen en dan bv ook met driver sweeper !!! dan naar apparaat beheer gaan en daar ook de vga verwijderen pc herstarten en dan ati driver teug installeren denk er wel aan dat je ook in je C:/ de map amd/ati moet verwijderen dat moet je handmatig doen !!! dit moet je doe voor je de pc herstart !


dit heeft be mij het probleem op ge lost heb wel een 6970 van ati xfx

Titanium X

Legacy Member
Ik ben momenteel niet thuis maar zal het straks eens proberen maar vrees ervoor,

Want ik kom van nVidia dus had geen ati drivers op mijn pc staan en ik had de laatste afgehaald van de site maar we zullen nog eens proberen als ik thuis ben, alvast bedankt.

Céderieck

Legacy Member
Titanium X zei:
Ik ben momenteel niet thuis maar zal het straks eens proberen maar vrees ervoor,

Want ik kom van nVidia dus had geen ati drivers op mijn pc staan en ik had de laatste afgehaald van de site maar we zullen nog eens proberen als ik thuis ben, alvast bedankt.

nee ook niet de bovenste link hier had ik ook problemen mee maar de 2de link (:



Catalyst Software Suite with APP removed (64 bit) English Only 74 MB 11.2


dit is de gene die je moet nemen nie de boveste link (:

laat me weten of het werkt

Yvezzke

Legacy Member
*Oude drivers de-installeren via catalyst uninstaller.
*Rebooten in safe-mode, daarin Driver Sweeper runnen, idd alles van C:\Ati of C:\Program Files\Ati deleten en dan een register-cleaner runnen(EUsing regclean bv., is gratis).
*Rebooten in normale modus en nieuwe drivers installeren.

Titanium X

Legacy Member
Ok, de bovenstaande stappen hebben me verder geholpen en ik heb met succes de drivers geïnstalleerd. Maar ik krijg nog altijd de zelfde resultaten met mijn grafische kaart.

Ik irriteer me dus vooral aan de veel langere wachtentijden voor het inladen van een map tijdens Blackops en uit in/uit tabben uit game duurt minimum 4 seconden langer dan voordien.


Ook krijg ik om het halfuur ofzo freezes van 2-3 seconden in game, wat ik voordien niet had.

Alsook heb ik een minimum fps van 30-40 fps zonder aa/af wat volgens benchmarks toch niet zou mogen zijn.


Ik heb ook al geprobeerd om de 6950 te flashen naar een bios van de 6970. Maar hierbij is het probleem nog steeds niet verholpen.

Iemand enige raad?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan