Archief - slecht contact laptop, what do?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fANAT1C

Legacy Member
sinds een paar weken heb ik hier een oude laptop staan van een kameraad, hij werkt nog want ik heb hem getest. Alleen is de batterij versleten, maar ik heb de batterij niet nodig dus die steekt er niet in.

Ik kan de laptop alleen gebruiken (lees: aanzetten) als ik de kabel vasthou en redelijk hard in de laptop steek, en dan nog moet ik soms 10 minuten zoeken eer ik eindelijk een punt vind waarop de lader contact geeft.

Aan de lader kan het niet liggen, het is een universele lader van Belkin die werkt met mijn eigen laptop en voor dat de laptop slecht contact gaf kon mijn kameraad ook perfect werken met die Belkin lader. Er zitten verschillende andere kopstukjes bij om op de oplader te zetten, maar alleen die ene "werkt". Vanaf het moment dat ik het kopstukje van de oplader loslaat of een beetje verdraai, verliest de laptop contact en valt hij zonder pardon gewoon uit.

Valt dit nog te solderen, zoja, wat moet ik precies solderen?

etii0

Legacy Member
Heb het ooit voorgehad met mijn Asus laptop. Had ook een universele lader gebruikt (dat is mij achteraf sterk afgeraden). Toen laptop voorzichtig open gemaakt ( was buiten garantie) en het 'stopcontact' van de lader in de laptop verwijderd. Stukje besteld op internet en erin gestoken. Het heeft echter nooit gewerkt. Het kan op veel plaatsen slecht contact geven. Ik heb hem zelfs nog binnen gebracht op de technische dienst van mijn vaders werk. Ook zij kregen het niet opgelost:(

Exit

Legacy Member
dat kan perfect gesoldeerd/hersteld worden ja

hangt af of de connector op de print los is of in de connector zelf

of je kan inderdaad gaan vervangen ook, maar meestal volstaat solderen wel.
je moet dan de laptop deels/volledig uit elkaar halen om eraan te geraken.

fANAT1C

Legacy Member
hmm... ik wil er liefst niet teveel geld insteken. Was eigenlijk bereid om alleen nog geld te steken in een nieuwe lader, of die van mijn kameraad overkopen aangezien hij een nieuwe laptop heeft en niks meer met die lader is.

Het gaat hier over een Fujitsu Siemens Amilo Li 1818, de kappen rondom de laptop zijn helemaal naar de vaantjes maar de laptop zelf doet het nog uitstekend. Zou zonde zijn om dat weg te gooien, aangezien ik hem nog kan gebruiken voor mee te nemen. Ik zit vaak met kameraden rond een kampvuurtje maar mijn muziekcollectie past nie op een muziekspeler, snapt ge :D

[ik zal sebiet hier foto's plaatsen van de laptop]

bedankt

heb maar een filmpje gemaakt omdat ge niet veel hebt aan een foto: YouTube - ‪Laptop bad contact with power adaptor‬‏

kijk vanaf 0:17 (op 0:19 gaat het lampje even aan, later in het filmpje ook ergens)

Exit

Legacy Member
met de video zijn we op zich ook niet veel van de leds.

de kappen hebben buiten esthetisch ook geen nut (scharnieren verbergen)
laptop openen en solderen

een service manual zoeken of video hoe te demonteren
als je wat kan solderen is dat niet zo moeilijk te doen

fANAT1C

Legacy Member
dan zullen we eens moeten rondvragen naar iemand met een soldeerbout want zelf heb ik dat niet. Voor een laptop te demonteren heb ik geen manual nodig hoor, heb hem al 3 keer helemaal uitelkaar gedraaid.

merci ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan